آفتاب

سفر به تربت حیدریه برای ثبت طلاق

سفر به تربت حیدریه برای ثبت طلاق

تربت حیدریه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی فرماندار تربت حیدریه گفت: یک سوم از طلاق های ثبت شده در این شهرستان مربوط به افراد غیربومی است که صرفا برای ثبت واقعه طلاق خود، به این شهرستان سفر می کنند.

به گزارش ایرنا مهدی ناصری، چهارشنبه در دومین نشست کمیته تسهیل ازدواج موفق و آسان جوانان افزود: اقدام این افراد که عمدتا برای فرار از تبعات اجتماعی طلاق در محل اقامت خود صورت می گیرد، آمار طلاق تربت حیدریه را افزایش داده است.
وی در عین حال هیچگونه آماری در خصوص میزان طلاق ثبت شده در این شهرستان ارائه نکرد.
ناصری با انتقاد از گزارش معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی که پیش تر تربت حیدریه را دارنده رتبه نخست طلاق در استان دانسته بود، گفت: اگر محل اقامت این افراد دقیقا بررسی می شد، چنین آمار به دور از واقعیتی ارائه نمی شد.
وی در ادامه بر تحقق ازدواج های آسان تاکید و اظهار کرد: تبیین سیاست های راهبردی و دخالت دوایر و دستگاه های دولتی و غیردولتی می تواند راه را برای ازدواج آسان هموار کند.
وی گفت: بی توجهی به این امر، ازدواج های دیرهنگام یا نافرجام را در پی دارد که به تبع آن بار بسیار سنگینی بر جامعه تحمیل می شود و شایسته است سازمانهای مردم نهاد و نیز افراد خیر در ترویج فرهنگ ازدواج پا پیش بگذارند.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه نیز از ازدواج به عنوان مهمترین نیاز جوانان یاد کرد و پرهیز از موازی کاری های این حوزه در دستگاه های مربوط را مورد تاکید قرار داد.
سیدحمیدرضا امینی، هماهنگی بین بخش های مرتبط با موضوع ازدواج را موجب تقویت و بهره وری کامل از ظرفیت های موجود در شهرستان عنوان کرد و ارائه فعالیت های کلیه دستگاه های دخیل در این حوزه را به دبیرخانه ستاد، خواستار شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه پیشنهادهای اعضای کمیته سامان دهی ازدواج در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت که شناسایی افراد و گروه های موثر در تسهیل امر ازدواج و تدوین اساسنامه تشکیل مجمع خیران ازدواج از آن جمله بود.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
کد N1595728

وبگردی