آفتاب

اعتراض شدید ولید بن طلال به امیر ریاض به دلیل یک حکم قضایی

اعتراض شدید ولید بن طلال به امیر ریاض به دلیل یک حکم قضایی

ایرنا نوشت: 'ولید بن طلال' شاهزاده ثروتمند عربستان که از نفوذ شدیدی در دستگاه حاکمیتی این کشور برخوردار است ضمن اعتراض به حکم صادر شده علیه وی از سوی دستگاه قضایی، به امیر ریاض اعتراض کرد.

پایگاه خبری 'المتارید' روز چهارشنبه در مورد بالا گرفتن اختلافات میان شاهزاده های سعودی ، نوشت : همزمان با کهولت سن سلمان شاه عربستان و باز شدن میدان برای شاهزاده های ناپخته و جوان در عربستان برای عرض اندام و موضعگیری علیه یکدیگر، این بار فصل جدیدی از درگیری وجنگ قدرت میان شاهزاده های سعودی آغاز شده است.

خشم ولید بن طلال از آنجا نشأت گرفته است که حکم قضایی علیه وی در نشریات رسمی سعودی به چاپ رسیده و وی در افکار عمومی به عنوان یک مجرم علنی معرفی شده است.

ولید بن طلال که به مواضع منفی علیه شیعیان شهرت دارد همواره سعی کرده است برای حفظ جایگاه و منافعش روابط خوبی با پادشاهان این کشور را داشته باشد تا از صحنه کنار زده نشود.
الولید در دولت سعودی سمت رسمی ندارد و این شاهزاده ثروتمند مدیر یک شرکت اقتصادی در ریاض است که در چندین شرکت و موسسه غربی از جمله توییتر ، سهام دارد.

وی چندی پیش نیز ضمن اعتراض به محرومیت زنان سعودی از حق رانندگی، خواستار اصلاح و تغییر قوانین در این زمینه شد . این موضع جنجالی ولید بن طلال که از شخصیت های نزدیک به سلمان شاه عربستان محسوب میشود، امری بی سابقه تلقی شده است چرا که تصمیم برای محرومیت زنان از حق رانندگی در عربستان سعودی با حمایت کامل روحانیون افراطی سعودی و در رأس آنها عبدالعزیز آل شیخ مفتی این کشور انجام می شود و به طور معمول هیچ یک از شخصیتهای سیاسی در رژیم ریاض به مواضع آل الشیخ و فتواهای افراط گرایانه وی اعتراضی نمی کنند.

52310

کد N1595709

وبگردی