آفتاب

2.17 درصد امسال بر میانگین قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی افزوده شد

2.17 درصد امسال بر میانگین قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی افزوده شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: میانگین درصد قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی امسال 2.17 درصد و میانگین نمرات امتحانات نهایی 24 صدم درصد در سطح کشور ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قربانعلی افشانی روز سه شنبه در نشست معاونان آموزشی و کارشناسان آموزش متوسطه شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سنندج با اشاره به رشد 17 درصدی قبولی دانش آموزان کشور در امتحانات نهایی بر برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای استقرار بهینه پایه یازدهم در سال تحصیلی آینده تاکید کرد.
وی افزود: استان کردستان از نظر درصد قبولی و میانگین نمرات امتحانات نهایی 2 برابر میانگین کشوری رشد داشته است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال استقرار پایه دهم در سال جاری کار سنگین و دشواری بود، بر تمهید مقدمات استقرار پایه یازدهم از هم اکنون تاکید کرد.
وی گفت: مسئولان استان باید با تمهید مقدمات و تشکیل ستاد در سطح استان و شهرستان، زمینه را برای استقرار این پایه در مهر ماه 96 فراهم کنند.
افشانی با بیان اینکه هدایت تحصیلی فرایندی یک ساله است که باید در این بازه زمانی اولیا، دانش آموزان، مشاوران، مدیران مدارس و معلمان کاملا توجیه شوند گفت: اگر در طول سال موضوع هدایت تحصیلی به خوبی انجام شود و دانش آموز وضعیت و علاقمندی خود را بداند؛ قطعا مشکلات کمتر می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 957 هزار 129 دانش آموز پایه نهم در کل کشور مشغول به تحصیل هستند اظهار کرد: مدیران مدارس باید به خوبی با موضوع هدایت تحصیلی آگاه باشند و با برنامه ریزی دانش آموزان را به سوی رشته های مورد علاقه خود هدایت کنند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به تشریح کامل آئین نامه جدید آموزشی دوره دوم متوسطه پرداخت و به سئوالات معاونان آموزشی و کارشناسان آموزش متوسطه در این زمینه پاسخ داد.
** کیفیت بخشی برنامه های دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز با بیان اینکه این استان در بیشتر شاخص های دوره متوسطه جزء 10 استان برتر کشور است گفت: مسئولان آموزش متوسطه باید در کنار کیفیت بخشی به برنامه ها، معیار کمیت را نیز در نظر بگیرند.
رشید قربانی پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه را در حد میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: در دوره متوسطه دوم در برخی از مناطق مرزی بنا به دلایل فرهنگی میانگین پوشش تحصیلی استان پایین تر از میانگین کشوری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت هدایت تحصیلی و تاثیر آن بر سرنوشت و آینده دانش آموزان پرداخت و تاکید کرد: مسئولان حوزه آموزش متوسطه و مشاوران باید برای هدایت تحصیلی برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا دانش آموزان را بر اساس علاقمندی و نیاز جامعه به رشته های مورد نظر هدایت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه قانون بومی گزینی در دانشگاه های دولتی به برخی از استان ها آسیب رسانده است افزود: در این زمینه رایزنی های مستمر با استاندار و نمایندگان مجلس انجام شده و حتی با توجه به اهمیت موضوع رئیس جمهوری و وزیر علوم نیز بر پیگیری موضوع تاکید داشته اند.
وی همچنین از معاونان و مسئولان آموزش متوسطه شهرستان و مناطق تابعه استان خواست در راستای کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و توجه ابعاد تربیتی دانش آموزان اهتمام و جدیت خاصی داشته باشند چرا که تربیت شهروند خوب و انسان های بهنجار در درجه اول اهمیت قرار دارد.
قربانی با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت شاهد ارتقای کیفی و کمی برنامه های آموزش و پرورش باشیم.
7348/6108/1772
**خبرنگار: افسانه گلباغی/ **انتشار دهنده: مجید ملازاده
کد N1595048

وبگردی