آفتاب

سوپرایز داماهی‌ها برای مخاطبان موسیقی تلفیقی چیست

سوپرایز داماهی‌ها برای مخاطبان موسیقی تلفیقی چیست

نشست خبری گروه‌های موسیقی تلفیقی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اولین نشست دارا دارایی (سرپرست گروه داماهی) با بیان اینکه سه سال از فعالیت این گروه می‌گذرد؛ گفت: آلبوم ما در ژانر فولک‌موزیک که براساس موسیقی فولک جنوب است تولید شده البته ما دراین آلبوم بخش‌هایی از موسیقی غربی، هندی، رگه‌های از پاپ، آفریقایی، رگه و جز را نیز دست‌مایه کار خود قرار دادیم.

او به ترانه‌های آلبوم اول این گروه اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ تا ۸۰ درصد ترانه‌ها به گویش بندرعباسی، مینابی، بلوچی و فارسی است این آلبوم که در سال گذشته به بازار آمد خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. بعد از این ما کنسرت‌هایی در تهران و بندرعباس داشتیم.

سرپرست گروه داماهی خاطرنشان کرد: پروژه شروع کار ما با یک کار سینمایی در برزیل و همزمان با جام‌جهانی شکل گرفت و باعث شد چند کنسرت در چند شهر برزیل برگزار کنیم.

دارایی به آلبوم دوم این گروه که در حال تولید است اشاره کرد و گفت: در آلبوم دوم تغییراتی در فرم موسیقی گرایش از فولک به سمت موسیقی‌ای شبیه پاپ امروز بردیم اما همچنان در بافت موزیکال و سازبندی مانند آلبوم گذشته است. انتخاب اشعار در آلبوم دوم نیز براساس شعرهای فارسی، آهنگ‌های این آلبوم نوشته شده و در حال حاضر کارهای ضبط آن را انجام می‌دهیم و بهارسال آینده آن را منتشر کنیم.

او با اشاره به کنسرت اردیبهشت ماه این گروه در برج میلاد گفت: آن برنامه با استقبال خوبی مواجه شد و در‌‌ همان زمان ما نیز تک آهنگ دیوانه را منتشر کردیم که برای ما بسیار خوش‌یمن بود چرا که مخاطب بیشتری را توانستیم با این تک‌آهنگ جذب کنیم.

سرپرست گروهی داماهی با اشاره به دومین حضور این گروه درجشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تصریح کرد: در سال گذشته در بخش تلفیقی با گروه کامنت در فرهنگسرای ارسباران در جشنواره اجرا داشتیم. امسال نیز در بخش تلفیقی در جشنواره حضور داریم و امیدواریم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان اجرای ما روبرو شود.

او درباره اجرای این گروه در جشنواره فجر امسال گفت: بیشتر رپرتوارهایی که انتخاب کردیم از آلبوم گروهی داماهی است البته سوپرایزهایی هم برای مخاطبانمان داریم.

دارایی‌ ادامه داد: در این اجرا؛ رضا کولخانی خواننده، ابراهیم علوی نوازده عود و گیتار، آرش هژن‌مقدم نوازده درام، همایون نصیری نوازنده پرکاشن و خودم دارا دارایی نوازنده بیس و گیتار روی صحنه خواهیم رفت.

در ادامه بهداد عمرانی خواننده گروه بمورانی و مانی موزکا سرپرست گروه درباره حضور این گروه در جشنواره موسیقی فجر توضیح دادند.

در ابتدا مانی موزکا با اعلام خبر انتشار آلبوم این گروه گفت: امروز سه‌شنبه آلبوم جدیدمان منتشر شده و جشن رونمایی آن را جمعه ۱۷ دی ماه در پردیس چارسو ساعت ۵ عصر برگزار می‌کنیم.

او با اشاره به اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: رپرتوارهایی از آلبوم جدید و آلبوم قدیم‌مان را در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهیم برد.

او ادامه داد: نمی‌دانم چرا ما را در بخش تلفیقی گذاشته‌اند! شاید چون جایی نبوده است ما را در این بخش قرار داده‌اند اما در هر صورت از اینکه در جشنواره حضور داریم خوشحالیم.

بهداد عمرانی خواننده گروه نیز با بیان اینکه شرایط برگزاری بخش تلفیقی در جشنواره موسیقی امسال بهتر شده اظهار کرد: همین که بخشی برای موسیقی تلفیقی درنظر گرفته‌اند بسیار خوب است. بسیاری از گروه‌ها هستند که موزیکشان پاپ است و در فجر اجرا دارند.

موزکا نیز ادامه داد: البته جای بسیاری از گروه‌ها نیز خالی است و امیدوارم سال‌های بعد هم حضور داشته باشند.

او درباره آلبوم جدید این گروه گفت: یکی دو قطعه از قطعات این آلبوم را در اجراهای قبلی‌مان کار کرده بودیم و یک آهنگ از دهه ۳۰ یا ۴۰ شمسی را در این آلبوم کاور کردیم.

او ادامه داد: گروه بومرانی با حضور سالار اصغری، سردار سرمست، سیاوش عمرانی، آرش عمرانی، جهاندار عمرانی و بهداد عمرانی در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهند رفت.

کد N1594858

وبگردی