آفتاب

برنامه های موبایلی تاکسی های سنتی را ورشکست می کنند

برنامه های موبایلی تاکسی های سنتی را ورشکست می کنند

با افزایش تعداد و تنوع برنامه های موبایلی که به شهروندان امکان می دهند به راحتی برای جابجایی در شهرها وسیله نقلیه مناسب با قیمت مطلوب بیابند، آینده موسسات تاکسیرانی سنتی به خطر افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمودو، از جمله شهرهایی که شاهد این تحول است، می توان به نیویورک اشاره کرد. بر اساس یک مدل سازی رایانه ای که توسط محققان دانشگاه ام آی تی انجام شده، وجود ۳۰۰۰ وسیله نقلیه در نیویورک که از طریق برنامه های موبایلیUber  و  Lyft مسافران را جابجا می کنند به زودی موجب خواهد شد تا شهروندان هیچ نیازی به استفاده از ناوگان تاکسیرانی شهر نیویورک که دارای ۱۴ هزار تاکسی است نداشته باشند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که برنامه های موبایلی تاکسی یاب در حال متحول کردن الگوهای حمل و نقل در شهرهای بزرگ هستند و مقاومت در برابر این تغییر  بی فایده است.

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه ام آی تی ۳۰۰۰ خودرویی که در خدمت دو برنامه Uber  و  Lyft هستند می توانند پاسخگوی ۹۴ درصد از نیازهای مردم شهر نیویورک به جابجایی باشند، به شرطی که هر یک چهار نفر را جابجا کنند. اگر هم به جای تاکسی های چهار نفره از ۲۰۰۰ خودروی ون ده نفره استفاده شود باز هم ۹۵ درصد از نیازهای مردم شهر نیویورک برطرف می شود.

بر اساس محاسبات این محققان مدت زمان انتظار برای رسیدن تاکسی از طریق برنامه های موبایلی ۲.۷ دقیقه و حداکثر تاخیر در رسیدن به مقصد ۳.۵ دقیقه خواهد بود.

تحقیقات نشان می دهد استفاده از این روش جدید برای جابجایی تاثیر شگرفی بر کاهش ترافیک خواهد گذاشت. آمریکایی ها هر سال ۱۲۱ میلیارد دلار به علت اتلاف وقت در ترافیک ضرر می کنند و شاهد تلف شدن ۵.۵ میلیارد ساعت از وقت خود در شلوغی خیابان ها و به هدر رفتن ۲.۹ میلیارد گالون سوخت به همین دلیل هستند. برنامه هایی مانند Uber  و  Lyft می توانند این مشکلات را هم کاهش دهند.

کد N1594697

وبگردی