آفتاب

نماینده مجلس: وزارت نفت خسارت شکستگی لوله نفت شهرستان اردل را جبران می کند

نماینده مجلس: وزارت نفت خسارت شکستگی لوله نفت شهرستان اردل را جبران می کند

شهرکرد - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت قول جبران خسارت ناشی از شکستگی و نشت لوله نفت به رودخانه سرخون شهرستان اردل را داده است.

به گزارش ایرنا، استاندار و تعدادی از نمایندگان چهارمحال و بختیاری دوشنبه شب پیرامون شکستگی و نشت خط انتقال نفت از جنوب به فلات مرکزی ایران در منطقه اردل که ماه گذشته اتفاق افتاد، با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دیدار و گفت وگو کردند.
علی کاظمی باباحیدری روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: وزارت نفت فهرستی از خسارت وارده به کشاورزان و مردم شهرستان اردل را تهیه کرده است.
وی ادامه داد: وزیر نفت در این نشست مشترک برای رفع این مشکل و بهسازی خط انتقال نفت در شهرستان اردل دستور لازم را صادر کرده و مقرر شد این بهسازی در یک فرایند زمانی با سرعت لازم انجام شود.
کاظمی تاکید کرد: در این نشست همچنین مقرر شد وزارت نفت همکاری لازم برای جبران خسارت مزارع پرورش ماهی در این منطقه که به دلیل نشت نفت دچار آسیب شده بود را انجام دهد.
به گفته وی، تعدادی از مزرعه های پرورش ماهی به دلیل نشت نفت لوله انتقالی در شهرستان اردل دچار خسارت شد که وزارت نفت بدون شکایت مزرعه داران قرار شد این خسارت را جبران کند.
کاظمی یادآور شد: وزیر نفت همچنین در این نشست اعلام کرد به منظور تامین آب شرب مناطق آسیب دیده، چاه های آب شرب را نیز بهسازی و بازسازی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، لوله انتقال نفت مارون در شهرستان اردل ماه گذشته به دلیل بارندگی و رانش زمین دچار شکستگی شد و به تعدادی از مزارع پرورش ماهی و کشاورزان خسارت وارد کرد.
58 واحد شیلات، 220 هکتار باغ و 2 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی در این حادثه آسیب وارد شد.
لوله انتقال نفت مارون در سال های 1366، 1390 و 1395 در منطقه سرخون و در سال 1386 در منطقه چلوان از توابع شهرستان سامان دچار حادثه شد و مشکلات زیست محیطی فراوانی را در چهارمحال و بختیاری به وجود آورد.
شهرستان اردل در سال های گذشته به دلیل سستی خاک و ناهمواری زمین با رانش زمین مواجه بوده است.
اردل در 95 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021
کد N1594604

وبگردی