آفتاب
نقوی حسینی خبرداد:

بررسی تحولات منطقه‌ای در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی با محسن رضایی

بررسی تحولات منطقه‌ای در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی با محسن رضایی

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی از جلسه صبح امروز این فراکسیون با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی تحولات منطقه خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در رابطه با جلسه صبح امروز این فراکسیون با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبل از تشکیل صحن علنی آقای محسن رضایی مهمان فراکسیون بودند و جلسه با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: در این جلسه رضایی گزارشی از تحولات سوریه ، عراق ، یمن و سایر تحولات منطقه ارائه کرد. او با اشاره به شرایط بحرانی و ناامنی موجود در منطقه اظهار داشت که کشور ما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند امنیت را در منطقه به ثبات برساند. این تلاش‌ها و نقش موثر کشور ما سبب شده که جامعه جهانی برای ایران احترام ویژه‌ای قائل شوند.

او افزود: در این جلسه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آتش بس در سوریه ابراز امیدواری کرد با این تفاهمی که بین طرفین ایجاد شده زمینه‌های سازندگی و بازگشت مردم به شرایط عادی فراهم شود. رضایی ادامه داد که در عراق نیز موفقیت‌های خوبی در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی به دست آمده و روند حاکمیت دولت مرکزی و پیروزی‌های اخیر در موصل نشان دهنده تغییر موازنه به نفع دولت و ملت عراق است.

نماینده مردم ورامین خاطرنشان کرد: در این جلسه رضایی تاکید کرد که موازنه به نفع کشورها و گروه‌های ضدتروریسم است و توافقی که بین ایران ، روسیه و ترکیه به دست آمده یکی از همین نشانه‌هاست. رضایی با اشاره به تحولات ترکیه گفت که این کشور به تازگی نگاه واقع‌تری به مسائل منطقه دارد و به این نتیجه رسیده که ایران و روسیه در مقابله با تروریسم جدی هستند و این جدی بودن بیشتر از برخی از کشورهای غربی است. همچنین دبیر مجمع تشخیص با اشاره به این که دستگاه دیپلماسی در سال‌های اخیر بیش از حد به برجام پرداخته و به سایر مسائل منطقه و همسایه‌ها غافل مانده سبب شده که امروز دیپلماسی ما با مشکل روبرو شود.

نقوی حسینی تصریح کرد: رضایی در این جلسه گفت واقعیت این است که دولت می‌خواسته از طریق کلید حل سیاست خارجی مشکلات اقتصادی داخلی کشور را حل کند ولی نتیجه برعکس بوده و نتوانست چه در حوزه سیاست خارجه به طور کامل در جهت منافع و اهداف جمهوری اسلامی پیش برود و نه از ظرفیت‌های داخلی استفاده کند به همین سبب ما امروز دچار رکود عمیقی شدیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی ادامهه داد: رضایی گفت که خوش‌بینی بیش از حد به دروازه های خارج و غفلت از اقتصاد مقاومتی و ظرفیت داخلی موجب زمین‌گیر شدن اقتصاد کشور شد. او با انتقاد به نحوه دیپلماسی برجام گفت ما در برجام پیوست احکام خزانه‌داری آمریکا را نداشتیم و به همین جهت ما در دستاورد اقتصادی نتوانستیم توفیقی به دست بیاوریم.

کد N1594591

وبگردی