آفتاب

قصه‌خوانی از دل عکس‌های رالف گیبسون، فرد هرتزبرگ و یوجین اسمیت

قصه‌خوانی از دل عکس‌های رالف گیبسون، فرد هرتزبرگ و یوجین اسمیت

جلد دوم مجموعه قصه و عکس «اول شخص مفرد» توسط انتشارات حرفه هنرمند منتشر می‌شود.

یوریک کریم‌مسیحی (نویسنده و منتقد هنری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از انتشار جلد دوم مجموعه قصه و عکس «اول شخص مفرد» خبر داد و گفت: جلد دوم مجموعه قصه و عکس «اول شخص مفرد» با 101 قصه و 101 عکس توسط نشر حرفه هنرمند منتشر می‌شود. این اثر با نام «دومین اول شخص مفرد» احتمالا یا پایان سال منتشر شده و با در سی‌ام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردی‌بهشت 96 در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. جلد اول این مجموعه نیز 99 قصه و 99 عکس را شامل می‌شد.

این داستان‌نویس و منتقد هنری ادامه داد: تمام قصه‌ها به صورت اول شخص مفرد و بدون ارتباط با یکدیگر روایت شده‌اند اما حجم آن‌ها از داستان‌های مجموعه قبلی بیشتر است و تقریبا از یک‌ونیم صفحه تا سه صفحه برای دو سه قصه را شامل می‌شوند. عکس‌های کتاب نیز همچون قصه‌های آن ارتباط ارگانیکی با یکدیگر ندارند و از طیف گسترده‌ای از عکس‌های قدیمی و جدید، جنگ، کودگان، تاریخی و سیاه و سفید و ... استفاده شده است.

کریم‌مسیحی در توضیح بیشتر درباره داستان‌ها و عکس‌های این کتاب بیان کرد: «جهانگردی من»، «رفت و برگشت من»، «رفیق دیلاق من» و «من و من» نام تعدادی از قصه‌های این کتاب است. همچنین عکس‌هایی از آرتور لایرینگ، گوردون پارکز، رالف گیبسون، فرد هرتزبرگ، یوجین اسمیت و پتر ترنلی در این مجموعه به کار رفته است.

یوریک کریم ‌مسیحی، داستان‌نویس، طراح گرافیست و منتقد هنری است که کتاب‌هایی همچون «در جهت عکس: 39 عکس، 39 جستار»، «شب سپیده می‌زند: 36 عکس فیلم، 36 جستار»، «شب سپیده می‌زند، باری دیگر: 55 عکس فیلم، 48 جستار» و «اول شخص مفرد» با عنوان فرعی (عکس با من چه می‌گوید، من با عکس چه می‌گویم) را در حوزه خوانش و نقد عکس در کارنامه خود دارد. کتاب «نگاهم کن! خیالم کن!» او نیز که چند وقتی است به باز کتاب آمده در این چند هفته جزو کتاب‌های پرفروش بوده است.

 «رویا، خاطره، شادی و دیگران: مجموعه داستان»، «نفس عمیق: مجموعه داستان»، «طبقه همکف» و «بزرگراه بزرگ» برخی از مجموعه داستان‌های منتشر شده یوریک کریم مسیحی هستند.

کد N1594536

وبگردی