آفتاب
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

استقبال دانش‌آموزان از طرح «کانون مدرسه»

استقبال دانش‌آموزان از طرح «کانون مدرسه»

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از استقبال دانش‌آموزان از طرح «کانون مدرسه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا حاجیان‌زاده در جمع مربیان فرهنگی کانون با بیان این‌ مطلب که رشد و اعتلای کانون در کتاب‌خانه‌ها به عهده‌ی مربیان است چراکه آن‌ها می‌توانند گام‌به‌گام در اجرایی کردن این سیاست‌ها قدم بردارند، افزود: با اجرای طرح «کانون مدرسه» شرایطی فراهم شده است تا علاوه بر اعضای کانون فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی‌هنری در اختیار سایر کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: اجرای این طرح «کانون مدرسه» از ابتدای سال تحصیلی 1395 در سراسر کشور آغاز شده و با استقبال خوبی همراه بوده است.

وی به طرح کانون نمایش و اکران فیلم‌های کودک در سالن‌ سینماهای سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: کانون در اجرای این طرح علاوه بر سامان‌دهی اکران فیلم‌های کودک به دنبال معرفی کانون و تولیدات آن به خانواده‌ها است.

حاجیان زاده توجه به خانواده‌ها را یکی دیگر از بندهای اصلی سند چشم انداز کانون برشمرد و  افزود: زمانی که اعضا در مراکز حضور دارند با معرفی کتاب‌ها و نمایش فیلم‌های مناسب و برگزاری کارگاه‌های توجیهی برای خانواده‌ها شرایطی را ایجاد کنیم تا علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون قدم مناسبی نیز در جهت ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها برداشته شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی پرتال کودک و نوجوان را از دیگر اقدامات در مسیر گسترش ارایه خدمات کانون به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها دانست و افزود: این پرتال با هدف ارایه‌ی محتوای مناسب علاوه بر مخاطبان داخل کشور می‌تواند برای کودکان و نوجوانان ایرانی سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌ها در کانون صرفا رقابت و شناساندن برترین‌ها نیست بلکه این رویدادها باید در جهت تقویت فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای باشد و جشنواره‌ها باعث پیشرفت فعالیت‌ها شود.

کد N1594211

وبگردی