آفتاب

مهلت ثبت نام در جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر تمدید شد

مهلت ثبت نام در جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر تمدید شد

تهران- ایرنا- مهلت ثبت نام و ارسال ایده و طرح به دبیرخانه اولین جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر تا 17 دی ماه تمدید شد.

دبیر جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر روز دوشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار علمی ایرنا گفت: جشنواره نوآوری و کسب و کار (اینوکاپ 2017)، رویدادی است که به اهتمام مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تدارک یافته و با تاکید بر دو مقوله نوآوری و کسب و کارهای فناورانه برگزار خواهد شد.
فرزاد صبحی افزود: امروزه با توجه به رشد کشور در زمینه های مختلف علمی و همچنین وجود نیروهای دانشگاهی و تحصیل کرده با پتانسیل های بالا جهت پرورش علوم و پژوهش های کاربردی، تمایل به بارور کردن و عملیاتی شدن این توانایی ها افزایش یافته است و مهم ترین لزوم ارتباط علم تا عمل و به عبارتی دانشگاه تا صنعت و تجاری سازی علوم، فرهنگ سازی و حمایت های پایدار است.
وی خاطرنشان کرد: منظور از فرهنگ سازی، تصحیح باورهای اقتصادی مبتنی بر ذخایر ملی و دولتی، فهم همگانی خصوصا بین اقشار دانشگاهی و صنعتی کشور جهت پیشرفت و همفکری در چارچوب اقتصاد دانش بنیان، فعال کردن و شتاب دهی در سرمایه گذاری های خطر پذیر اما با ارزش افزوده بالا و رشد دهنده تولید داخلی است.
صبحی تصریح کرد: حمایت های پایدار از گسترش محصولات و توسعه کسب و کارهای دانش محور باید منجر به استقلال اقتصادی و خصوصی سازی مجموعه ها شود که در این صورت پیشرفت در چارچوب یک نظام واحد و مترقی شکل خواهد گرفت.
وی بر ضرورت آماده سازی و اجرای برنامه های حمایتی دانش بنیان با تکیه بر نیازها و استعدادهای بومی متناسب با ظرفیت های موجود در کشور تاکید کرد و برگزاری جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر را در همین راستا برشمرد.
صبحی یادآور شد: جشنواره نوآوری و کسب و کار بستری است برای ارائه دستاوردهای فنی­ پژوهشی دانشجویان، استادان و دانش ­آموختگان دانشگاه ها، کارآفرینان، صاحبان ایده های کسب و کار و نیز محلی برای طرح نیازمندی های صنعت است که در نهایت، با سرمایه­ گذاری صنعت در کسب و کارهای دانش بنیان، فرصتی را برای همکاری موثر و نظام مند صنعت و دانشگاه فراهم می آورد.
وی افزود: پذیرش آثار در دو بخش ایده های نوآورانه و طرح های کسب و کار در محورهای تخصصی همچون فناوری های زیستی و نانومقیاس (غذایی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و محیط زیست)، اپتیک و فوتونیک (مواد، قطعات و سامانه‌ها)، مواد پیشرفته (فلزات، کامپوزیت‌ها، سرامیک‌ها و پلیمرها)، سخت افزارهای رایانه ای و مهندسی برق (الکترونیک، کنترل، قدرت و مخابرات)، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای کامپیوتری، تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی، داروهای پیشرفته، وسایل، ملزومات و مهندسی پزشکی، هوافضا (پرنده‌ها، ماهواره و موشک‌ها)، انرژی های نو (هسته ای و تجدید پذیر)، دیگر محصولات پیشرفته (صنایع نفت و گاز، کشاورزی، معدن، راه و ساختمان، علوم شناختی و سایر رشته ­ها) تا 17 دی ماه ادامه دارد.
دبیر جشنواره اینوکاپ 2017 زمان برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برترین های این رویداد کارآفرینانه را نیمه اسفندماه امسال ذکر کرد و گفت: پس از اتمام مهلت دریافت آثار، سه مرحله داوری صورت می گیرد و برترین های این دو بخش، از جوایز نقدی، پشتیبانی و خدمات تجاری سازی و امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بهره مند خواهند شد.
وی یادآور شد: در طی این جشنواره، تمام افراد در دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته و رویدادهای حوزه کارآفرینی شرکت می کنند.
علمی**1055**1440
خبرنگار : زینب کارگر ** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1594106

وبگردی