آفتاب
از سوی سازمان غذا و دارو؛

ابهامات بخشنامه ضوابط تاسیس داروخانه اصلاح شد

ابهامات بخشنامه ضوابط تاسیس داروخانه اصلاح شد

رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از رفع ابهامات بخشنامه «ضابطه داروخانه ها» خبر داد و گفت: این بخشنامه به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدونا، دکتر سعدالله پرویزی در ارتباط با ابهامات بخشنامه «ضابطه داروخانه ها» که ۵ آبان ۹۵ با امضای دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده بود، توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: چنانچه تمامی فرآیندها نظیر، فراخوان، تنظیم جدول اولویت بندی، انتقال محل و یا ابطال و تأسیس همزمان قبل از ابلاغ ضوابط جدید ۶۶۵/۱۲۲۱۶۱ مورخ ۵ آبان ۹۵ و مطابق ضوابط شماره ۶۶۵/۶۰۴۰۵ مورخ ۴ مرداد ۹۴ انجام شده باشد، طرح موضوع در کمیسیون ماده ۲۰ آن دانشگاه طبق ضوابط قبلی بلامانع است.

پرویزی اظهار داشت: چنانچه افرادی قبل از ۳۱ خرداد ۸۹ با اولویت بندی نسبت به تأسیس داروخانه اقدام و سپس از طریق ابطال و تأسیس همزمان داروخانه خود را واگذار نموده اند، در صورتی که ۱۰ سال از واگذاری داروخانه خود گذشته باشد و نسبت به ثبت نام و در لیست انتظار تأسیس داروخانه در آن دانشگاه اقدام کرده باشند مشمول ضابطه جدید نبوده و مطابق ضابطه قبلی می توانند از طریق اولویت بندی مجوز تأسیس داروخانه اخذ نمایند. بدیهی است افراد مشمول این بند که مطابق ضابطه قبلی ده سال از انتظار آن ها جهت ثبت نام به پایان نرسیده، مشمول ضابطه جدید می باشند.

رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل وامور داروخانه ها و توزیع سازمان غذا و دارو به دیگر موارد این بخشنامه اشاره کرد و گفت: داروساز جانباز ۷۰ درصد و بالاتر، داروساز فرزند جانباز ۷۰ درصد و بالاتر و داروساز فرزند شهید در صورتی که تا قبل از ابلاغ آئین نامه شماره ۶۶۵/۱۴۷۴۵۳ مورخ ۵ اسفند ۹۳، مبادرت به ابطال و تأسیس همزمان داروخانه نموده و به هیچ وجه از طریق اولویت بندی موفق به اخذ مجوز تأسیس داروخانه نشده باشند، مازاد بر جمعیت و خارج از اولویت بندی، به شرط بومی بودن و کسب حداقل امتیاز محل برای یکبار مجوز تأسیس داروخانه اعطاء خواهد شد.

پرویزی خاطر نشان کرد: تعیین تعداد داروخانه های هر شهر یا روستا با توجه به تمامی داروخانه های دایر به جز داروخانه های داخلی بیمارستان بر اساس شاخص جمعیتی و اعلام سامانه امکانپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: ابهامات بخشنامه «ضابطه داروخانه ها» رفع شد و ۷ دی ماه ۹۵ با امضای رئیس سازمان غذا و دارو به تمامی معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده است.

کد N1593911

وبگردی