آفتاب
دبیر کارگروه مد و لباس کشور:

رفتارهای تند و سلبی جوانان را به حجاب و عفاف تشویق نمی‌کند

رفتارهای تند و سلبی جوانان را به حجاب و عفاف تشویق نمی‌کند

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: نمی‌توان نسل جوان را با رفتارهای تند و سلبی به عفیف و محجبه بودن واداشت در نتیجه برگزاری کنگره شعر و حجاب، روشی برای جوانان آشنایی جوانان با این فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قبادی در نشست رسانه‌ای دومین کنگره شعر عفاف و حجاب که امروز، ۱۳ دی ماه در ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، شعر را ابزار مهمی برای انتقال یک مفهوم دانست و گفت: منابع ادبی و به ویژه شعر، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها در طول تاریخ بوده‌است و مفاهیم و موضوعات بسیاری را از این طریق به مخاطبان منتقل می‌کرده‌اند، به همین خاطر بر آن شدیم تا در قالب برگزاری کنگره شعر حجاب، هم برای بخش‌های مختلف فرهنگی، محتوا تولید کنیم هم حجاب و برتری‌های محجبه بودن را به جوانان آموزش دهیم.

وی تولید محتوا برای بخش‌های دیگر را یکی از اهداف مهم دومین کنگره شعر حجابر و عفاف دانست و گفت: یکی از تفاوت‌های این دوره با دوره پیشین، توجه به تولید محتوا برای بخش‌های مختلف فرهنگی و به ویژه پرداختن به ترانه و ترانه‌سرایی است. امسال، تعداد قابل توجهی ترانه به دست ما رسیده تا در اختیار خوانندگان و آهنگسازان قرار بگیرد. علاوه بر این به شعر کودک و نوجوان هم توجه شده است.

قبادی، برخورد سلبی با جوانان را ناپسند برشمرد و افزود: ما نمی‌توانیم با جوانان خود، برخورد تند و سلبی داشته باشیم، از سوی دیگر نمی‌توانیم نسل نوجوان و جوان را به حال خود رها کنیم به همین خاطر جلسات متعدد برگزار کردیم تا ببینیم چگونه می‌توان پرهیزکاری درونی و عفیف بودن را تبیین کرد و به این نتیجه رسیدیم که شعر، یکی از بهترین روش ها برای فرهنگسازی در زمینه حجاب و عفاف است.

به گفته دبیر کارگروه مد و لباس، هدف از برگزاری کنگره شعر حجاب و عفاف، ارتباط با نسل جوان و ترویج رفتار عفیفانه است؛ اگر ادعا می کنیم در یک جامعه فرهنگی و اسلامی زندگی می کنیم باید الزامات این فرهنگ را بشناسیم و به آن پایبند باشیم و استفاده از زبان شعر، یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای ترویج این فرهنگ است.

قبادی با اشاره به این که ادبیات گذشته ما کمتر به مساله حجاب و عفاف توجه کرده گفت:  ما در سال‌های گذشته شاهد ادبیات کم تاثیری در حوزه عفاف و حجاب بوده‌ و در این امر موفق عمل نکرده‌ایم. حتی ادبیات کلاسیک ما هم از این قاعده مستثنا نیست. اما کنگره شعر حجاب و عفاف باعث شده، حداقل ۱۰۰ شاعر خوب به این موضوع بپردازند و ما باید تلاش کنیم تا آثار برگزیده، کاربردی شوند و در اختیار مخاطبان و اهل فن قرار بگیرند.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، توجه به ترانه و شعر کودک و نوجوان را یکی از تفاوت‌های دومین کنگره شعر حجاب و عفاف با دوره پیشین دانست و افزود: آثار منتخب بخش کودک و نوجوان قابلیت آن را دارد که در کتاب‌های درسی و یا نشریاتی چون مجله رشد به چاپ برسد. از سوی دیگر سه ترانه برگزیده این کنگره هم به اجرا درخواهد آمد.

کد N1593895

وبگردی