آفتاب

دومین نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی کشور در سمنان ایجاد شد

دومین نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی کشور در سمنان ایجاد شد

سمنان- ایرنا- دومین نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی کشور در آئینی روز دوشنبه با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، مدیرعامل خبرگزاری فرهنگ رضوی و امام جمعه سمنان در این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل خبرگزاری فرهنگ رضوی کشور در این آئین در دفتر آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان، گفت: خبرگزاری فرهنگ رضوی، خبرگزاری تخصصی در حوزه فرهنگ و سیره و اندیشه امام رضا(ع) است که به منظور توسعه نشر و اندیشه رضوی در جامعه و پوشش خبری در این زمینه راه اندازی شده است.
سید جلال فیاضی با بیان اینکه این خبرگزاری از مرداد 95 راه اندازی و اولین نمایندگی آن در استان فارس افتتاح شده است، افزود: هم اکنون روزانه دست‌کم 30 خبر در حوزه فرهنگ رضوی در این خبرگزاری انتشار می یابد.
وی، با تاکید بر اینکه تا پایان امسال هشت نمایندگی دیگر این خبرگزاری در استان‌ها افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا پایان خرداد 96، دفتر نمایندگی این خبرگزاری در بقیه استانها هم راه اندازی می شود.
مدیرعامل خبرگزاری فرهنگ رضوی کشور ، استقبال از تولیدات این رسانه را در سایر رسانه ها با وجود نوپا بودن آن بسیار مطلوب دانست و افزود: با برنامه ریزی انجام شده در سال آینده، نسخه زبان های عربی، انگلیسی و اردو این خبرگزاری راه اندازی می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم با بیان اینکه سمنان پس از استان فارس دومین استانی است که نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در آن ایجاد و فعال می شود، گفت: با ایجاد این خبرگزاری، تعداد خبرگزاری های فعال در استان سمنان به ١٢ خبرگزاری افزایش می یابد.
محمد رضا سوقندی، اضافه کرد: ٥٨ مجوز مطبوعات و نشریات متعلق به این استان در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت شده است که از این تعداد ٢٨ مجوز با گرایش عمومی، ٢٧ مجوز با گرایش تخصصی و سه مجوز اختصاصی است.
به گزارش ایرنا در این آئین، سید رضا عظیمی به عنوان سرپرست نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی در سمنان معرفی شد.
استان سمنان دارای یک روزنامه، ١٠ هفته نامه، پنج دوهفته نامه، 6 ماهنامه، ١٦ فصلنامه، ١٠ دوفصلنامه، یک فصلنامه (لوح فشرده) و ٩ مجوز پایگاه خبری است.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1593827

وبگردی