آفتاب

انهدام باند سرقت لوازم داخل خودرو/ سرقت با خودروهای مدل بالا

انهدام باند سرقت لوازم داخل خودرو/ سرقت با خودروهای مدل بالا

اعضای باند سارقان سابقه داری که با خودروهای لوکس اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو در محدوده شمال پایتخت می کردند در عملیات ویژه کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ ساعت ۵ بامداد ۱۶ آذرماه امسال مردی درتماس با  پلیس ۱۱۰ اطلاع داد که سرنشیان یک  ماکسیمای سفید رنگ در حال سرقت لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه در خیابان شریعتی خیابان سهیل هستند.

خیلی زود موضوع به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام شد و بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده محل وقوع سرقت  برای شناسایی خودروی دزدان به مرحله اجرا گذاشته شد، با شناسایی خودروی سارقان، مأموران کلانتری به راننده ماکسیما دستور ایست داده اما با افزایش سرعت اقدام به فرار  می کند.

در یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش،خودروی ماکسیما با سرعت بسیار زیادی با یک  مزدا سواری تصادف  سنگین کرده و به ناچار متوقف می شود، راننده ماکسیما از محل متواری شده اما سرنشین خودرو به نام «فرهاد. ش» ( ۳۰ ساله ) توسط مأموران دستگیر و در همان بازرسی ابتدایی از داخل خودروی ماکسیما، مقادیر زیادی موال سرقتی  چادر مسافرتی،سیستم پخش خودرو، ساک ورزشی و... کشف  می شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت داخل خودرو و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران،پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس  آگاهی تهران قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در پلیس آگاهی،فرهاد. ش به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت شناسایی شد، همچنین در بررسی ارکان خودرو ماکسیما به دست آمده از دزدان،کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خودروی سرقتی بوده و چند روز پیش در منطقه سعادت آباد سرقت شده است.

«فرهاد.ش» با اعتراف به سرقتی بودن  ماکسیما،راننده خودرو به نام محمدامین. م ۳۵ ساله را به عنوان همدست خود در شب دستگیری و همچنین سرکرده باند دزدان خودرو و داخل آن معرفی کرد.

کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه محمدامین در منطقه سعادت آباد،به مخفیگاه وی مراجعه و در تحقیقات نامحسوس پلیسی از محل اطلاع پیدا کردند که محمدامین همزمان با متواری شدن از دست مأموران،از مخفیگاهش نیز متواری شده است.

با معرفی دو عضو دیگر گروه از سوی فرهاد. ش ، دستگیری سپهبد  ۳۰ ساله و امیراشکان ۳۲ ساله در دستور کار قرار گرفت و هر دوی آنها در داخل مخفیگاه هایشان در منطقه مرزداران دستگیر شدند
هر سه دزد در همان تحقیقات ابتدایی به  سرقت های داخل خودرو در مناطق غرب،شمال و شمال غرب تهران اعتراف و عنوان داشتند که همه سرقت هایشان را با استفاده از خودروهای سرقتی ماکسیما و مزدا انجام داده و خودروهای دزدی را پس از گذشت یک هفته،در سطح شهر رها و خودروی دیگری از همان مدل خودرو را برای  ادامه اقدامات مجرمانه شان سرقت می کردند.

سرانجام  آخرین عضو متواری در حقیقت سرکرده گروه به نام محمد امین که ۶ بار به زندان افتاده نیز در آخرین مخفیگاهش در منطقه اوین شناسایی و روز نهم دی ماه دستگیر و همانند سه نوچه اش، به سرقت از داخل خودرو و همچنین سرقت هفت خودروی ماکسیما و مزدا ۳ اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفـت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها سرقت داخل خودرو در محدوده شمال،غرب و شمال غرب تهران در طول شش ماه گذشته، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود و سیر مراحل قانونی برای  استرداد اموال به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران  در اتوبان شهید صدر  مسیر شرق به غرب  بعد از خروجی بلوار کاوه خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

کد N1593047

وبگردی