آفتاب

تیم ترامپ خواستار حضور نتانیاهو در مراسم تحلیف است

تیم ترامپ خواستار حضور نتانیاهو در مراسم تحلیف است

بنا برگزارش یک روزنامه اسرائیلی تیم انتقالی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در حال رایزنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری آینده آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه جروزالم پست، این روزنامه در مطلبی خاطر نشان کرد که تیم انتقالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند که «بنیامین نتانیاهو» در مراسم تحلیف وی که قرار است ۲۰ ژانویه برگزار شود، شرکت کند.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از نیویورک پست افزوده است که تیم انتقالی ترامپ به سرپرستی «جرد کوشنر» که داماد دونالد ترامپ نیز است سعی می‌کنند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا متقاعد کنند.

همچنین گمانه‌زنی‌ها از برنامه‌ریزی ملاقات بین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا حکایت دارد.

یک منبع آگاه نیز از درصد بالای احتمال شرکت نتانیاهو در این مراسم خبر داد.

نتانیاهو و ترامپ به دلیل اتخاذ مواضع صریح ترامپ به نفع اسرائیل و همچنین تاکید مکرر وی بر حمایت همه‌جانبه از این رژیم در جریان مبارزات انتخاباتی، روابط خوبی دارند.

همچنین ترامپ پس از تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی سازمان ملل علیه ادامه روند شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی، به انتقاد از این قطعنامه پرداخت.

وی در صفحه توییتر خود نوشته بود: «اسرائیل پیش از این جریان، آمریکا را یک دوست خوب به شمار می‌آورد ولی دیگر اینطور نیست. آغاز آن توافق وحشتناک با ایران و پایان آن قطعنامه سازمان ملل».

ترامپ همچنین در یک پیام توییتری دیگر از اسرائیل خواسته است، قوی باشد تا ۲۰ ژانویه و زمان حضور وی در کاخ سفید فرا رسد.

 

کد N1593038

وبگردی