آفتاب
رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

موسسان بر امور آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی نظارت می‌کنند

موسسان بر امور آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی نظارت می‌کنند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: موسسان بر امور آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،  مرضیه گرد با اشاره به تصویب قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:‌ اکنون منتظر ابلاغ این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت هستیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که مواد حمایتی و نظارتی، قانون تاسیس مدارس غیردولتی در طرح آزمایشی به خوبی اجرا نمی‌شد، تصریح کرد: پس از اجرای آزمایشی 9 ساله لایحه تاسیس مدارس غیردولتی با تلاش های همه جانبه و کار تخصصی بر روی آن، به تصویب شورای نگهبان رسید .

گرد خاطر نشان کرد: بر اساس قانون جدید، سطح تحصیلی متقاضیان برای دریافت مجوز از دیپلم به لیسانس تغییر کرده است.

وی،با بیان این که وظیفه نظارت بر امور آموزشی و پرورشی بر عهده موسسان قرار داده شده است، افزود: مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیر وموسس مدرسه می باشد و هر دو باید پاسخگو باشند.

گرد به تغییر عنوان شورای نظارت مرکزی در قانون اشاره و بیان کرد: شورای نظارت مرکزی به شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی تغییر کرده است. وظایفی که به این شورا سپرده شد به لحاظ سطح مدیریتی ارتقا یافته و سیاست گذاری و برنامه ریزی پیرامون مدارس غیردولتی به آن افزوده شده است.

وی با تاکید بر این که تسهیل امور در سطح استان‌ها یکی دیگر از بندهای خوب این قانون است، ادامه داد: بر اساس قانون جدید اختیاراتی به استان‌ها تفویض شده است و شورای نظارت در مناطق می‌تواند تشکیل شود و سیاست گذاری و نحوه اجرا و حدود وظایف آن را شورای مرکزی تدوین خواهد کرد.

کد N1592953

وبگردی