آفتاب

آغاز توزیع ترجمه عربی«مسیح در شب قدر»/مقدمه قابل توجه ناشر لبنانی

آغاز توزیع ترجمه عربی«مسیح در شب قدر»/مقدمه قابل توجه ناشر لبنانی

ترجمه عربی کتاب « مسیح در شب قدر» به همراه مقدمه‌ای اختصاصی بر این کتاب در لبنان در دست توزیع قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز سال نومیلادی، توزیع ترجمه عربی کتاب « مسیح در شب قدر» شامل روایتی از دیدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهدای مسیحی ، در لبنان توزیع شد.

این کتاب به تازگی از سوی انتشارات دایره المعارف الاسلامی ترجمه و در نمایشگاه کتاب بیروت نیز مورد رونمایی قرار گرفت. همچنین میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در این مراسم با ارسال نامه‌ای از ترجمه و انتشار این کتاب در لبنان تشکر کرد.

این کتاب در ترجمه عربی خود دارای مقدمه‌اختصاصی است که متن آن برای نخستین بار از سوی خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

در این مقدمه آمده است:

انقلاب اسلامی در ایران به دلیل وجود خصوصیاتی، انقلابی منحصر به فرد است که در اینجا به ذکر دو مورد از آنها اکتفا می‌کنیم:

الف. عنصر رهبریِ عالمانه، حکیمانه و شجاع

اثر رهبری امام خمینی(ره) در برپایی انقلاب اسلامی با ارادۀ همۀ اقشار جامعه با ادیان، مذاهب و قومیت‌های مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست. این مهم از طریق برقراری ارتباط صادقانۀ امام و امت از طریق سخنرانی‌های بنیادین اسلامی صورت گرفت. امام خامنه‌ای(حفظه الله)، به همین روش و رویکرد، این مسیر را حفظ کردند و قدم در راه تکاملِ علمی و تمدنی بنایِ دولت اسلامی قدرتمند و پیشرفته گذاشتند.

ب. اتکا به مردم

 انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بی‌بدیل در این عالم است؛ زیرا در قیام، پیروزی و ساختار سیاسی خود، به آگاهی، قدرت و عزت مردم تکیه داشت. نشانۀ آن قافلۀ شهدایی است که ملت ایران در ابتدای انقلاب و بعد از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی نثار انقلاب کردند؛ و همچنان جوانان، حضور فعال و پر انرژی در انقلاب دارند. شهدای انقلاب اسلامی در دو مرحلۀ انقلاب و دفاع مقدس تفاوتی ندارند؛ چه اینکه در دو مرحله، همۀ مردم با مذاهب و ادیان مختلف با ظلم و ظالم  مقابله کردند و در نتیجه حیات طیبه و کریمه بر زندگی ذلیلانه برتری یافت.

بنابراین شهادت و تقدیم عزیزان به پیشگاه انقلاب اسلامی خصوصیتی است که تمام اقشار جامعۀ ایرانی را متمایز می‌سازد.

کتاب «مسیح در شب قدر» نمونه ایست از فداکاری و از جان‌گذشتگی ملت ایران که علاقه و محبت درونی ناگسستنی بین رهبر انقلاب و خانوادۀ شهدای مسیحی را تصویر می‌کند.

یاد آوری می‌شود کتاب« مسیح در شب قدر» از محصولات مهم مؤسسۀ صهبا و عنوان کتاب دوم از سلسله کتاب‌های خانۀ بهشتیان است که به تبیین اقدامات و بیانات رهبر معظم انقلاب و نیز روایتی از  حضور ایشان در منازل شهدا اهتمام دارد. دیدارهای ایشان با خانوادۀ شهدا از سال ۶۳ - یعنی در بحبوحۀ جنگ تحمیلی علیه ایران- آغاز شده و هنوز ادامه دارد. معظم له از سال ۶۳ تاکنون از ۲۸ خانوادۀ شهید مسیحی دیدار داشته‌اند. این دیدارها هم در دورۀ ریاست جمهوری ایشان بود و همچنان در زمان رهبری معظم له ادامه دارد.

کد N1592877

وبگردی