آفتاب

استیضاح دانش‌آشتیانی به بهانه جابجایی یا عزل یک مدیر به صلاح نیست

استیضاح دانش‌آشتیانی به بهانه جابجایی یا عزل یک مدیر به صلاح نیست

عضو فراکسیون مستقلین ولائی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط کنونی را مناسب نمی‌دانم گفت: استیضاح دانش آشتیانی برای جابجایی یا عزل یک مدیر به صلاح نیست.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش و جمع‌آوری امضا به این منظور اعلام کرد: من این استیضاح را امضا نکردم اما امروز در صحن شاهد جمع آوری امضا از سوی تعدادی از همکاران بودم و آنچنان که تا آن لحظه که متوجه شدم گویا تعداد امضا‌ها به عدد ۲۰ هم رسیده بود. 

او گفت: نظر متقاضیان استیضاح دانش‌آشتیانی این است که در دو ماه گذشته که ایشان مسئولیت تصدی بر وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفته‌اند، اتفاق خاصی نیفتاده است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی دیگر از دلایل متقاضیان استیضاح دانش‌آشتیانی، به موضوع عزل و نصب‌ها و جابجایی‌هایی مدیران این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: متقاضیان استیضاح معتقدند که برخی از انتصاب‌ها با انگیزه‌های جناحی صورت گرفته و این گروه از نمایندگان چنین رویکردی را به صلاح وزارتخانه‌ نمی‌دانند. 

عضو فراکسیون مستقلین ولائی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا جابجایی مدیرکل نوسازی مدارس از جمله مسائل مربوط به این محور استیضاح دانش‌آشتیانی است، اعلام کرد: گویا به جابجایی آقای رئیسی انتقاداتی داشته‌اند. شخصاً با استیضاح را در شرایط کنونی مناسب نمی‌دانم اما با این موضوع موافقم که باید از توانایی‌های مدیریتی رئیسی استفاده بهتر می‌شد. 

او گفت: رئیسی نیرویی توانمند، سالم و صالح بود و در مقطع زمانی فعلی که برنامه ششم توسعه و همچنین لایحه بودجه سال ۹۶ در دست تصویب است نیاز به حضور مدیری آگاه به مسائل بودجه‌ای در وزارت آموزش و پرورش احساس می‌شد و باید از حضور آقای رئیسی در این بخش استفاده می‌شد. 

احمدی لاشکی در پاسخ به این سوال که آیا جابجایی یک مدیر برای استیضاح وزیر کفایت می‌کند، تصریح کرد: قطعاً باید فرصت بیشتری به دکتر دانش‌آشتیانی داده شود و اکنون زمان مناسبی برای استیضاح نیست و به طور کلی استیضاح یک وزیر برای جابجایی یا عزل یک مدیر به صلاح نیست.

کد N1592812

وبگردی