آفتاب

عبدالله صالح نقشه‌ها را نقش بر آب کرد/ هیچ درخواستی پذیرفته نشد

عبدالله صالح نقشه‌ها را نقش بر آب کرد/ هیچ درخواستی پذیرفته نشد

ایسنا نوشت: علی عبدالله صالح تمامی اصولی که مورد توافق دولت مستعفی یمن است و در طرح شورای همکاری خلیج فارس آمده، ساز وکار اجرایی آن و نیز قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را رد کرد.

به گزارش سایت شبکه ارم نیوز، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت: تمامی این اصطلاحات و نامگذاری‌ها که تحت عنوان خروجی‌های مذاکرات ملی مطرح شده تنها باعث خدشه دار شدن احساسات یمنی‌ها و خیانت به خون آنها و تمامی اصولی است که مردم یمن به خاطر آن و در راس آن وحدت ملی می‌جنگند.

وی خاطرنشان کرد، باید تمامی فرهنگی‌ها، سیاستمداران، متفکران، اصحاب رسانه و فعالان سیاسی بدانند که این اصطلاحات تنها به نفع دشمنان یمن است.

از سوی دیگر، هیئت انصارالله و حزب علی عبدالله صالح با ارائه اسامی نمایندگان خود که قرار است در نشست اردن شرکت کنند، مخالفت کرده‌اند. قرار بود این نشست دو روز آینده تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

یک منبع دولت مستعفی یمن گفت: هیئت انصارالله و علی عبدالله صالح با ارائه اسامی نمایندگان خود در نشست کمیته "آتش‌بس و هماهنگی" که قرار بود در امان برگزار شود، مخالفت کردند. مکان و زمان این نشست دقیقا مشخص نبود اما قرار بود فرماندهان نظامی در آن شرکت کنند تا به بررسی تثبیت آتش‌بس به عنوان مقدمه آغاز مذاکرات صلح فراگیر بپردازند.

یک منبع نزدیک به اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن نیز گفت: رایزنی‌ها به رغم تعطیلات سال نوی فرستاده ادامه دارد.

کمیته مرکزی آتش‌بس دربرگیرنده فرماندهان نظامی طرفدار دولت مستعفی، انصارالله و ائتلاف عربی است که به بررسی آتش‌بس انسانی جدید و بررسی علل درگیری‌ها قبل از ورود به مذاکرات می‌پردازد.

اما دولت مستعفی یمن نسخه کنونی طرح نقشه راه  سازمان ملل که گفته عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن باید تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری به کارش ادامه دهد، رد می‌کند.

52310

کد N1592649

وبگردی