آفتاب
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد:

رشد بیش از ۲ درصدی صدور پروانه های تجمیعی در بافت فرسوده پایتخت

رشد بیش از ۲ درصدی صدور پروانه های تجمیعی در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد بیش از ۲ درصدی صدور پروانه های تجمیعی در بافت فرسوده پایتخت طی ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت حدود یک هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبادالله فتح الهی با بیان اینکه در مجموع تا به امروز ۹ درصد کاهش صدور پروانه های انفرادی را به نسبت سال گذشته در شهر تهران داشته ایم، افزود: شهرداری پایتخت در حال حاضر هیچ هزینه ای را از شهروندان برای صدور پروانه در بافت فرسوده دریافت نمی کند. 

وی با اشاره به اینکه تخفیفات شهرداری تهران به نسبت سال گذشته تا حدود ۵۰ درصد نیز رشد داشته است، تاکید کرد: تاکنون نزدیک به ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های بافت فرسوده سرمایه گذاری کرده ایم. زیرا معتقدیم که زیرساخت های بافت فرسوده هم‌راستا با نوسازی فیزیکی این بافت های باید مورد توجه قرار گیرد.

فتح الهی با تاکید بر تاثیر مثبت بسته های تشویقی ارائه شده در سال جاری ادامه داد: بسته های تشویقی توانسته اند هزینه ساخت و ساز در بافت فرسوده را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای دی ماه۹۵ انشعابات گاز نیز مانند آب و فاضلاب برای ساکنان بافت فرسوده به صورت رایگان محاسبه می شود، تاکید کرد: رایگان کردن هزینه های برق مصرفی در این بافت ها نیز مراحل پایانی خود  را می گذارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه  ۳۲ دستگاه هم اکنون در مدیریت نوسازی بافت های فرسوده انجام وظیفه می کنند، گفت: در نوسازی بافت فرسوده دو نوع عملیات انجام می شود یکی بخش نوسازی فیزیکی ساختمان های موجود و بخش دیگر شامل نوسازی سرانه ها، خدمات عمومی همانند آب، برق، گاز، فضای سبز، فضاهای فرهنگی، آموزشی و تفریحی است.

کد N1592630

وبگردی