آفتاب
مبارزات حرفه ای MMA؛

علی اکبری در دیدار فینال به حرف کرواسی باخت

علی اکبری در دیدار فینال به حرف کرواسی باخت

ستاره ایرانی رقابتهای حرفه ای MMA با شکست در دیدار نهایی مقابل رقیب پرسابقه خود به مدال نقره دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعلی اکبری که با ارائه مبارزات خوب به دیدار نهایی این رقابتها راه یافته بود، در مبارزه مقابل «میرکو» از کرواسی ملقب به «کروکراپ» مبارز با تجربه UFC در همان راند اول با ضربه «هوک» بازنده رینگ مسابقات راترک کرد. 

وی کار خود را در این رقابتها با ناک اوت کردن «المیدا» از برزیل آغاز کرد و سپس حریف آمریکایی را شکست داده بود. شکست در مبارزه نهایی، اولین باخت علی اکبری در این رقابتهای حرفه ای بود. با این باخت وی مدال نقره و ۱۰ میلیون ین ژاپن جایزه دریافت کرد. 

امیرعلی اکبری که سابقه عضویت در تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را دارد اولین ایرانی بود که موفق شد به دیدار نهایی این رقابتهای جذاب و دیدنی که طرفداران زیادی در دنیا دارد راه پیدا کرد. 

شروع طوفانی و برق آسا در ابتدای مبارزه و استفاده از پارامتر غافلگیری در کنار اجرای زیبایی فنون کشتی بخصوص سوبلکس های دیدنی که جذابیت خاصی به مبارزات او داده بود، از علی اکبری یک مبارز جسور، خوش تکنیک و با توانایی بالا برای غلبه بر هر حریفی در چنین رقابت سطح بالایی ساخت.

اما وی باید بداند که قبل از هر چیز با فنون سایر رشته های رزمی نیز آشنایی بیشتری پیدا کند. چرا که تنها با یک رشته نمی توان همیشه پیروز شد. دیدار او با «گاو تگزاس» نمونه بارز آن است که اگر به فنون جوجیتسوی برزیلی آشنا بود می توانست در زمان کمتری صاحب پیروزی شود. ضمن اینکه علی اکبری باید روی توان هوازی خود بیشتر تمرین کرده و استقامت در ظول مبارزه بخصوص رقابتهایی که چند راند به طول می کشد را داشته باشد.

به هر حال این رقابتها مقدمه ای بود برای حضور وی در مسابقات فوق حرفه ای UFC که از اهمیت بالایی برخودار است و در صورت رفع برخی نقاط ضعف آینده ای خوبی برای وی می توان متصور شد.

کد N1591980

وبگردی