آفتاب

اقامت گردشگران در استان پرجاذبه خوزستان بسیار ناچیز است

اقامت گردشگران در استان پرجاذبه خوزستان بسیار ناچیز است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: امت در خوزستان بر اساس جاذبه‌های متعدد موجود بسیار ناچیز است، باید کوشید با تعریف برنامه‌های متعدد در حوزه اسکان و اقامت گردشگران در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری گام‌هایی برداشت.

به گزارش ایلنا، مرتضی رحمانی موحد در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر نوروز 96 در خوزستان اظهار کرد: مشکلات در ستاد تسهیلات سفر نوروزی پس از آسیب‌شناسی و اندیشیدن راهکار به ستاد خدمات سفر منجر شد.

وی افزود: در ستاد تسهیلات نوروزی مشکلات زیادی وجود داشت، ازجمله این مشکلات مقطعی بودن ستاد، عدم پشتوانه حقوقی این ستاد و انفکاک استان‌ها از مرکز در بخش سامان‌دهی سفر بود که این مشکلات به‌طور کامل در ستاد اجرایی خدمات سفر برطرف شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در بخش آماردهی با اصلاح شاخص‌ها و تجمیع مراکز آمار دهی توانستیم وحدت رویه و مرکزیتی در این زمینه ایجاد کنیم والان همه آمارها در یک مرکز و سایت پایش می‌شود و سپس اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: بی‌شک برنامه‌ریزی باید بر پایه آمارهای شفاف و صحیح باشد و به این دلیل می‌توانیم ادعا کنیم که در شرایط کنونی آمارها در حوزه گردشگری و سفر از صحت و دقت بالایی برخوردار است.

رحمانی موحد گفت: در حال حاضر در ماه‌های کم سفر آمارها به‌صورت ماهانه و در ماه‌های پر سفر آمارها به‌صورت روزانه پایش و اعلام می‌شود.

وی درباره تجربه سه‌ساله ستاد اجرایی خدمات سفر در کشور عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و دستورالعمل‌های موجود در سه سال گذشته موفقیت‌های زیادی در بخش سفر کشور را رقم‌زده است و این موفقیت تنها با کمک مدیران باتجربه در استان‌ها میسر بوده و اجرایی شده است.

خوزستان میان 10 استان گردشگر پذیر کشور 

وی با اشاره به آمارهای پایش شده از یکم فروردین 96 تاکنون گفت: خوزستان دارای رکوردی بسیار خوب در جذب گردشگر است و در بین 10 استان گردشگر پذیر کشور قرار دارد.

رحمانی موحد افزود: اقامت در خوزستان بر اساس جاذبه‌های متعدد موجود بسیار ناچیز است، باید کوشید با تعریف برنامه‌های متعدد در حوزه اسکان و اقامت گردشگران در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری گام‌هایی برداشت.

وی گفت: باوجود مهمانسراها و اقامتگاه‌های دولتی در خوزستان مهندسی معکوس در بخش گردشگری به وجود می‌آید و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری عملاً بازیان انبوه و انباشه مواجه می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان از فرمانداران و شهرداران استان خوزستان خواست، کیفیت بخشی خدمات ارائه شده به گردشگران را در دستور کار برنامه‌های خود قرار دهند.

کد N1591816

وبگردی