آفتاب

پیش بینی جنگ سایبری امریکا با روسیه

پیش بینی جنگ سایبری امریکا با روسیه

همزمان با تهدید مقام‌های امریکایی مبنی بر انجام اقدام‌هایی علیه روسیه در واکنش به ادعای دخالت این کشور در حمله‌های هکری به امریکا و همزمان هشدار متقابل، احتمال بروز جنگ سایبری بین دو کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، گرمان کلیمنکو مشاور امور اینترنتی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به احتمال بدتر شدن روابط با کشورهای غربی در آینده نزدیک گفت: بخش روسی شبکه اینترنت باید به گونه‌ای ساماندهی شود که روسیه از این گونه برنامه‌ریزی‌ها در امان باشد و ترتیبی داده شود تا در هر شرایطی پست‌های الکترونیکی، تلفن و شبکه‌های اجتماعی در دسترس باشد.
روابط روسیه و غرب بویژه با امریکا از اوایل سال 2014 بر اثرمسائلی همچون اوکراین و سوریه تیره شده و این اختلاف‌ها به فضای مجازی و حمله هکری نیز کشیده شده است.
به گزارش رسانه‌ها، دولت باراک اوباما با ادعای انجام حمله سایبری روسیه علیه افراد و نهادها سیاسی امریکا، درصدد است مجموعه‌ای از فشارهای انتقامجویانه اینترنتی ضدروسی را اعلام و اجرا کند. شبکه خبری سی‌ان‌ان در این باره اعلام کرده است: امریکا تنبیه‌هایی را علیه مسکو در ارتباط با حملات سایبری مد نظر قرار داده است و مقام‌های امریکایی پیشتر نیز اعلام کرده بودند که اقدام‌های واشنگتن ممکن است بخش‌های اینترنتی روسیه را دربرگیرد.
کد N1591353

وبگردی