آفتاب

رأی‌الیوم: 2016 سال ایران بود

رأی‌الیوم: 2016 سال ایران بود

ایسنا نوشت: روزنامه رای‌الیوم طی گزارشی نوشت: در سال 2016 که فقط یک روز از آن باقی مانده است پیروزی‌های زیادی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

رای‌الیوم نوشت: ایران پس از توافق هسته‌ای از بحران اقتصادی و سیاسی خارج شد، در همان زمان هم‌پیمانانش در عراق و سوریه پیروزی‌های زیادی به دست آوردند که این به نفع ایران است.

این روزنامه در ادامه با طرح ادعایی درباره نقش ایران علیه عربستان در یمن نوشته است: ایران اگر در این جنگ پیروز شود بر تنگه استراتژیک باب‌المندب نیز مسلط می‌شود.

همچنین این روزنامه نوشت: در اکتبر سال 2017 مصر به نفع روسیه و سوریه موضع گرفت و این برخلاف موضع عربستان است زیرا عربستان خواستار براندازی دولت بشار اسد است. در پی این موضع‌گیری بین کشور مصر و کشور عربستان بحران ایجاد شد و این به نفع ایران است. به نظر می‌رسد در سال 2017 گروهک تروریستی داعشی از عراق و سوریه خارج خواهد شد و روسیه در آینده راه‌حلی برای بحران سوریه ایجاد خواهد کرد و این به نفع دولت بشار اسد، ایران و حزب‌الله خواهد بود.

رای‌الیوم در آخر نوشت: عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس احساس می‌کنند که دولت اوباما آنها را در درگیری با ایران تنها گذاشته است.

ادعاهای این روزنامه در شرایطی مطرح شده است که جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت وحدت و پرهیز از ایجاد تفرقه به خصوص در بین کشورهای منطقه تاکید کرده و هیچ‌گاه در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نداشته و در همه مباحث یادآور شده است که تصمیم‌گیری در مورد امور کشورها را باید به مردم آن کشور واگذار کرد.

52311

کد N1590961

وبگردی