آفتاب

آب گریزی شیشه با محصول تولیدی پژوهشگر دانشگاه صنعتی شریف

آب گریزی شیشه با محصول تولیدی پژوهشگر دانشگاه صنعتی شریف

تهران- ایرنا- پوشش های آب گریزنانو، طرح برگزیده برنامه تجاری سازی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف است که تمیزی شیشه خودروها و نمای ساختمان ها را در شرایط بارانی امکان پذیر می کند.

هومن جهانیان فرد فوق لیسانس مهندسی متالوژی دانشگاه صنعتی شریف روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پوشش های آب گریزنانو به عنوان اولین نمونه داخلی طراحی، تولید و ثبت اختراع شده و مورد حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این پوشش به صورت محلول است و روی سطح مورد نظر اسپری می شود، با اسپری کردن این محلول روی سطح، پس ازگذشت 20دقیقه و پایدار شدن این پوشش روی سطح، خاصیت آب گریزبودن آن اعمال می شود.
جهانیان فرد اظهارکرد: پوشش های آب گریزنانو قابل استفاده برای سطوح شیشه ای و سرامیکی است و در صنعت برق، ساختمان و خودروسازی کاربرد دارد.
وی گفت: با توجه به آلودگی هوا و گرد و غبار ناشی از آلاینده ها در شهرهای بزرگ، استفاده از این پوشش روی نمای ساختمان موجب می شود که درهنگام بارش باران، نمای ساختمان های شیشه ای و سرامیکی کثیف نشود، همچنین درصنعت خودروسازی نیز با استفاده از این پوشش، دیگر شیشه خودروها در هنگام بارندگی نیاز به برف پاک کن نداشته و دید کامل را به رانندگان می دهد.
جهانیان فرد بیان کرد: این محصول درحال ورود به بازار است و روند تجاری سازی آن با کمک دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف درحال طی شدن است.
وی با اشاره به این که استفاده ازاین پوشش روی سطوح شیشه ای هیچگونه تغییر رنگ ودید ایجاد نمی کند، بیان کرد: حداقل ماندگاری این پوشش بسته به شرایط محیطی شش ماه تا یک سال است و با توجه به گرمای جنوب کشور ماندگاری این پوشش کمتر است و در تهران نیزحداقل یک سال دوام می آورد.
جهانیان فرد یادآور شد: نمونه خارجی این پوشش درحال حاضر با قیمت های بسیار بالا در خارج از کشور در حال فروش است اما نمونه اولیه این محصول با قیمت بسیار پایین تولید و بومی سازی شده است و بومی سازی این محصول با قیمت پایین، خود دستاورد بزرگی برای کشور و به ویژه صنعت خودروسازی کشوراست.
وی بیان کرد: در مرحله نخست تجاری سازی این محصول، پوشش های آب گریزنانو در بسته بندی کوچک دراختیارعموم قرار داده خواهد شد.
طرح ' پوشش های آب گریزنانو ' درمراسم تجلیل ازبرترین های هفته پژوهش در هفتم دی ماه، در بخش تقدیر از برگزیدگان مرکز رشد فناوری های پیشرفته به عنوان طرح برگزیده برنامه تجاری سازی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اهدای تندیس و لوح، تقدیر شد.
علمی ** 9340** 1701
خبرنگار: منیر ابراهیمی زاده* انتشار دهنده: حمید قدیمی
کد N1590766

وبگردی