آفتاب
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

پایبندی به رهبری محور و حلال مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است

پایبندی به رهبری محور و حلال مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است

اراک - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: رهبری و ولایت فقیه ظرفیتی مهم در نظام اسلامی است و پایبندی و حمایت قاطع از ولایت فقیه محور و حلال تمامی مشکلات اقتصادی، اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت 9 دی در مسجد الزهرا(س) اراک، افزود: همه باید برای حل مشکلات کشور به توان داخل تکیه کنیم و پشت سر رهبری قاطع و با انگیزه بکوشیم چرا که تکیه و دلخوشی به خارجی ها تنها کشور را وابسته می کند.
وی گفت: آمریکا دشمن تراز اول ایران اسلامی از آغاز انقلاب اسلامی بوده و هست و آنچه که می تواند مشکلات جامعه ایران اسلامی را رفع کند خوداتکایی آگاهانه به داشته ها و اطاعت محض از مقام معظم رهبری و تحقق منویات ایشان در جامعه است.
آیت الله اراکی بیان کرد: مفاهیم دینی و ارزش های انقلابی و اخلاقی باید به معنای عمیق در لایه های جامعه جاری شود تا بصیرت دینی هر روز بیش از پیش شود.
وی ادامه داد: دقت در انتصاب مدیران و مسئولان نظام بر پایه ولایت مداری و پایبندی به موازین شرعی وه ارزش های ناب اسلامی و همچنین عدالت محوری از ضروریات جامعه اسلامی است.
آیت الله محسنی اراکی بازنگری در نظام بانکی و اقتصاد پولی کشور را از موضوعات مهم و اساسی خواند.
وی بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ خداترسی و پایبندی به فرامین الهی در دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف جامعه می تواند دایره بصیرت را روز به روز گسترده تر کند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: اساس اصلاح فرهنگ عمومی در جامعه ایجاد تقوای الهی است که مسئولان نهادهای فرهنگی باید نسبت به گسترش این مهم در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
وی، اعتماد و خوش بینی به دشمنان را کمال بی بصیرتی عنوان کرد و گفت: اساس بصیرت و معرفت الهی دشمن شناسی و بدبینی نسبت به دشمن است که مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی، پایبندی افراد به میثاق با خداوند، پیامبران و فرمانروایان الهی را یکی دیگر از راه های سعادت ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: شرکت در انتخابات و انداختن آراء به صندوق های اخذ رای همان بیعتی است که مسلمانان با مقام معظم رهبری می کنند بنابراین باید بر سر عهد و پیمان خود بمانند و تا آخرین قطره خون خود از معظم له پشتیبانی کنند.
وی اضافه کرد: امروزه پرچم دفاع از ارزش های اسلامی و الهی به نام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در همه نقاط جهان برافراشته شده و نام مبارک انقلاب اسلامی بر تارک جهان می درخشد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: هم اکنون موج بسیجیان انقلاب اسلامی با الگوگیری از بسیجیان سلحشور داخلی در اروپا و آمریکا به صورت خودجوش شکل گرفته و این افراد به دنبال تحقق آرمان های امام خمینی(ره) در جوامع خود هستند.
وی تاکید کرد: استکبار جهانی همه ظرفیت ها و زیرساخت های خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفته است و در چنین شرایطی ملت ایران اسلامی نیز باید با بصیرت و معرفت الهی نسبت به ارزش های ناب انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارند.
آیت الله اراکی تاکید کرد: یکی از علائم پیروزی حق بر کفر، سخت شدن شرایط برای حق است، بنابراین مردم ایران اسلامی باید امیدوار باشند چرا پیروزی ما بر کفر نزدیک است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
کد N1590673

وبگردی