آفتاب
گفتگوی مهر با خانواده شهید فتنه؛

مردم مانند همیشه برندگان اصلی این امتحان الهی بودند

مردم مانند همیشه برندگان اصلی این امتحان الهی بودند

مشهد ـ پدر شهید فیض گفت: مردم مانند همیشه برندگان اصلی این امتحان الهی بودند و ما هم با تقدیم فرزندمان قطره ای در دریای خروشان ایثار گری این مردم برای انقلاب و نظام هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حماسه مردمی و خودجوش ۹ دی ماه سال ۸۸  در مقابله با بی حرمتی فتنه گرانی رخ داد که به بهانه تقلب و با هدف بر اندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به توطئه ایادی استکبار، تجهیز شده بودند. برای شناخت بیشتر این حماسه و پاسداری از این حماسه بزرگ به پای صحبت پدر یکی از شهدای مظلوم و بسیجی فتنه سال ۸۸ نشستیم تا ابعاد این حماسه را بررسی و از نحوه شهادت فرزندش برای ما بگوید.

محمدحسین ۲۶ ساله بود و دیپلم حسابداری داشت. پسرم مربی ورزش بچه های بسیجی بود و در حالی که به محل کار برادرش می رفت، در میانه راه با ضرب گلوله فردی ناشناس، به شهادت رسید احمدرضا فیض در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه  شهادت فرزندش در دریای بی کران ایثارگری مردم برای نظام به چشم نمی آید، اظهار کرد: فرزندم، محمدحسین ۲۶ ساله بود و دیپلم حسابداری داشت. پسرم مربی ورزش بچه های بسیجی بود و در حالی که به محل کار برادرش می رفت، در میانه راه با ضرب گلوله فردی ناشناس، به شهادت رسید.

وی افزود: تا آن سال انتخابات بدون کم ترین حاشیه، برگزار می شد و همیشه انتخابات سالم انجام شده است. اما اتفاقی که سال ۸۸ افتاد یک سناریوی از قبل برنامه ریزی شده بود تا بتوانند ضربه ای به نظام اسلامی وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ خساراتی هم به بار آورد، عنوان کرد: در آن سال مقام معظم رهبری با سکوت و صبر خود و بعد  فرصت هایی به اصحاب فتنه برای عذرخواهی دادند اما از این فرصت ها که رهبری در اختیارشان گذاشت استفاده نکردند و پس از مدتی مردم بصیرت خود را نشان دادند و آن حماسه ۹ دی را به راه انداختند و امید استکبار را نا امید کردند.

متاسفانه برخی از خواص نیز در این آزمون مردود شدند و نتوانستند درس بصیرت خود را با موفقیت به سر انجام برسانند اما مردم مانند همیشه برندگان اصلی این امتحان الهی بودند و ما هم با تقدیم فرزندمان قطره ای در دریای خروشان ایثار گری این مردم برای انقلاب و نظام هستیم.

پدر شهید فیض با اشاره به زحمات امام راحل برای ایجاد نظام دینی تصریح کرد: در مجالس خود می گوییم شهدا رفتند و کار حسینی کردند و ما که ماندیم باید کار زینبی بکنیم. رسالت زینبی یعنی راه امام و شهدا را با صلابت ادامه دهیم و لحظه ای در حقانیتشان شک نکنیم بعلاوه خواسته هایی که مقام معظم رهبری از نخبگان و مردم می خواهند که عبارتست از مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی که همان وظیفه ما در داخل کشور می باشد را به جد پیگیری کنیم.

اطاعت از رهبری یعنی جهادی بودن

وی افزود: این انقلاب حاصل خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید است و درست زمانی که غرب و شرق، تمام دنیا را برای خود تقسیم کرده و خون ریزی می کردند، حضرت امام آمد وسط میدان و فریاد نه شرقی و نه غربی سرداد.

احمد رضا فیض با بیان اینکه باید مطیع رهبری بود، افزود: اطاعت از رهبری یعنی جهادی بودن و مدیریت جهادی یعنی عبور از رودخانه اروند با عرض ۱۰۰۰ متر و عمق ۱۵۰ متر، مدیریت جهادی یعنی آزادسازی حلب ها و خرمشهرها و نمونه نزدیک به ما همین اردوهای جهادی است که توسط بسیجیان انجام می شود، لذا اگر تمامی مدیران نظام جمهوری اسلامی با عزم بسیجی وارد میدان شوند نتیجه اش مدیریت جهادی می شود و آن زمان است که ما دیگر نیازی به مذاکره و رابطه با آمریکا نداریم.

وی با اشاره به اینکه تمام فتنه ها از آمریکا نشات می گیرد، افزود: کدام کشور با آمریکا رابطه داشته و مشکلات آن ها حل شده است که ما بخواهیم دومین آن باشیم. هر کشوری که با آمریکا رابطه داشته است، مشکلاتش  بیشتر شده است.

احمدرضا فیض تصریح کرد: این که تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس با آن ذلت دستگیر شدند را از دید خودتان نبینید بلکه بروید و تحلیل های سیاستمداران غربی را بخوانید و ببینید چگونه متحیر شده اند، برای همین وقتی نتوانستند به ایران مستقیم ضربه بزنند به هم پیمانانش مثل سوریه و عراق حمله می کنند تا از این طریق راحت تر به ایران دسترسی پیدا کنند.

وی ابراز کرد: در حماسه 9 دی نیز مردم دشمن اصلی را شناختند و زمانی که به مقدسات شان بی احترامی شد، به ولایت بی حرمتی شد همانند حضرت زهرا(س) برای تبعیت از ولایت به صحنه آمدند و شکوه و جلال  نظام را نشان دادند.

پدر شهید فیض با اشاره به عکس فرزندش و بغضی در گلو، ادامه داد: فرزند من نیز در یکی از خیابان های تهران مورد ضرب گلوله فتنه گران قرار گرفت و در مقابل حوزه بسیج به شهادت رسید؛ در آن سال تعدادی از بسیجیان به شهادت رسیدند و فرزند من نیز یکی از آنان بود که در راه اعتلای انقلاب اسلامی تقدیم شد؛ اما برای ما ناراحت کننده تر این بود که در طول تاریخ کمتر می بینیم  کسی  جسارت حمله به مسجد و خیمه اباعبدالله را پیدا کرده باشد؛ اما دیدیم که این حرمت ها در سال ۸۸ شکست و البته عرض کنم انتخابات و نتیجه آن فقط یک بهانه بود. فتنه گران بنا داشتند حتی اگر پیروز انتخابات هم  شوند بریزند توی خیابان ها و مثلا بگویند ما تنفیذ رهبری را قبول نداریم؛ یعنی اگر رای می آوردند شاید حتی بدتر هم می شد و آن انتخاباتی که ۸۰ درصد مردم در آن شرکت کرده اند را باز هم به کام مردم تلخ کنند.

پدر شهید فیض با اشاره به زمان شنیدن خبر شهادت فرزندش گفت: آن زمان ما در شیروان زندگی می کردیم و پس از شهادت فرزندمان از فتنه گران شکایت کردیم؛ در آن زمان عده ای از اصلاح طلبان از ما خواستند تا به منزل ما بیایند، در ابتدا قبول نکردیم اما پس از درخواست های مکرر مجبور به پذیرش این ملاقات شدیم.

جالب است بدانید در آن جلسه دو وزیر و یک معاون رئیس جمهور دولت های گذشته حضور پیدا کردند و از ما خواستند از شکایت دست برداریم زمانی که این خواسته را از من کردند از آن ها سوال کردم خانم فلانی، آقای فلانی مگر شما وزیر این نظام نبوده اید و نمی دانید که پای تمام صندوق ها چندین ناظر وجود دارد؟ مگر امکان دارد که بیش از ۱۰ میلیون رای جابجا شود و عملا آنها جوابی نداشتند که بدهند.

محاکمه سران فتنه خواسته اصلی ما است

به آن ها گفتم اشتباه آمده اید چون محاکمه سران فتنه خواسته اصلی ما است، نه به خاطر فرزندمان بلکه این ها ضرباتی به نظام و انقلاب وارد کرده اند.

پدر شهیدفیض که خود از جانبازان دفاع مقدس است در پایان عنوان کرد: توصیه می کنم که همواره پیرو مقام معظم رهبری باشید و برای هر اتفاقی تحلیل داشته باشید تا بتوانید همانند پدرانتان و همانند مردم انقلابی که حماسه ۹ دی را برپا کردند در میدان باشید و سربازی  ولی و امام زمانتان را با افتخار انجام دهید.

کد N1590526

وبگردی