آفتاب
رئیس انجمن انبوه سازان تهران خبر داد؛

سه پیشنهاد برای نوسازی بافت فرسوده تهران

سه پیشنهاد برای نوسازی بافت فرسوده تهران

رئیس انجمن انبوه سازان تهران از ارائه سه پیشنهاد از سوی شرکت عمران و بهسازی شهر تهران برای همکاری با انجمن و نوسازی بافت فرسوده استان تهران خبر داد.

حسن محتشم در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: جلسه مشترکی بین شرکت عمران و بهسازی شهری و انجمن انبوه سازان تهران، برای همکاری در نوسازی بافت فرسوده استان تهران برگزار شد و براساس برنامه قرار شد که این شرکت، پروژه های آماده برای نوسازی را در اختیار انبوه سازان قرار دهد.

وی اظهار داشت: برای آغاز این همکاری، شرکت عمران و بهسازی شهری تعدادی از پلاک های تجمیعی، تملکی و اراضی آزاد شده را در اختیار انبوه سازان قرارمی دهد تا بدین صورت نوسازی بافت های فرسوده تهران با همراهی بخش خصوصی و دولتی رونق بگیرد.

وی ادامه داد: با همکاری این دو بخش، نوسازی بافت فرسوده در تهران بهبود می یابد و تمایل ساکنان این بافت ها برای همکاری با شرکت عمران و فروش املاک کلنگی افزایش می یابد.

به گفته رئیس انجمن انبوه سازان تهران، واحدهای ساخته شده در اختیار ساکنان همان محله قرار گیرد.

محتشم بیان کرد: باتوجه به آمادگی شرکت عمران و بهسازی شهری و انجمن انبوه سازان تهران، نوسازی بافت فرسوده به زودی وارد فاز اجرایی می شود و مناطقی که بیشترین حجم بافت فرسوده را دارند در اولویت نوسازی و بهسازی قرار می گیرند.

وی به سه پیشنهاد شرکت عمران برای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: محور پیشنهاد اول بر مبنای مشارکت در سهم بین شرکت عمران و انجمن انبوه سازان تهران است و پس از واگذاری زمین یا ملک از سوی شرکت عمران، ساخت و ساز از سوی انبوه ساز آغاز و پس از آماده سازی، سهم هر کدام براساس درصد تعیین می شود.

این مقام مسئول بخش خصوصی اضافه کرد: پیشنهاد بعدی بر این مبناست که از همان ابتدا هزینه ساخت و ساز مشخص شود، این فعالیت انجمن به نوعی پیمانکاری محسوب می شود زیرا پس از پایان کار با قیمت کارشناسی شده سهم ملک انبوه ساز  در اختیار وی قرار می گیرد.

محتشم اضافه کرد: در پیشنهاد سوم، سهم شرکت عمران و انجمن پس از ساخت و انجام هزینه ها تعیین می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مطرح کرد: انبوه سازان می توانند با توجه به امکاناتشان یکی از این روش های پیشنهادی را انتخاب کنند و در این زمینه اجباری وجود ندارد.

وی درباره زمان آغاز همکاری شرکت عمران و انجمن انبوه سازان تهران، گفت: پس از برگزاری جلسه مشترک میان انبوه سازان و واگذاری پروژه ها به صورت مزایده و مناقصه، زمان آغاز فعالیت های اجرایی مشخص می شود اما پیش بینی می شود که تا پایان سال، اجرای برخی پروژه های نوسازی در استان تهران شروع شود.

کد N1590230

وبگردی