آفتاب
خبر

آغاز قطع سیم‌کارت‌های بی‌هویت

آغاز قطع سیم‌کارت‌های بی‌هویت

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: با ارسال بالغ بر ۳۰ میلیون پیامک اطلاع‌رسانی به مشترکانی که سیم‌کارت‌های آنها دارای نقص اطلاعات ...

خبرگزاری مهر:سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: با ارسال بالغ بر ۳۰ میلیون پیامک اطلاع‌رسانی به مشترکانی که سیم‌کارت‌های آنها دارای نقص اطلاعات است، ارتباط این مشترکان از 8دی به مرور قطع می‌شود. جهانگیر اسدی با اشاره به مهلتی که به مشترکان سیم‌کارت‌های بدون هویت و دارای نقص اطلاعات داده شد تا برای رفع مشکل ثبت هویتشان اقدام کنند، اظهار کرد: براساس مصوبه تنظیم مقررات و الزام شورای عالی فضای مجازی، این مشترکان تا اول دی فرصت داشتند نسبت به رفع مغایرت پرونده مالکیت سیم‌کارت‌های خود اقدام کنند. وی ادامه داد: براساس تصمیم مجدد وزیر ارتباطات، باردیگر مهلت مجددی به این مشترکان داده شد و قرار شد از نهم دی قطع یکطرفه سیم‌کارت‌ها آغاز شود.

اسدی با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون سیم کارت دارای نقص اطلاعات پرونده است افزود: با وجودی که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ترتیب با ارسال ۲۰ میلیون و ۱۰ میلیون پیامک به این مشترکان، نسبت به قطع ارتباط این سیم‌کارت‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌اند، قطع یکطرفه این سیم‌کارت‌ها از امروز آغاز شده است. سخنگوی رگولاتوری گفت: با وجود حجم سیم‌کارت‌های دارای نقص اطلاعات، روزانه بالغ بر ۴۰۰ هزار سیم کارت از سوی هر یک از اپراتورهای موبایل به‌صورت یکطرفه قطع می‌شود تا مالکان این سیم‌کارت‌ها برای تکمیل پرونده خود اقدام کنند. وی تاکید کرد: در فاصله اعلام شده برای تکمیل مشخصات مالکیت این سیم‌کارت‌ها، بسیاری از مشترکان برای رفع مشکل مراجعه کرده‌اند و امید می‌رود با اطلاع‌رسانی‌های بیشتر و قطع یکطرفه سیم‌کارت‌ها، سایر مشترکان نیز برای رفع مغایرت هویتشان اقدام کنند. اسدی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های بدون هویت و دارای نقص اطلاعات مالکیت که از ۲ سال پیش آغاز شده، اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از این سیم‌کارت‌ها بدون هویت نیستند و تنها دارای نقص اطلاعات هستند. وی در مورد زمان قطع دوطرفه ارتباط این مشترکان تاکید کرد: در مورد زمان قطع ارتباط کامل این سیم‌کارت‌ها، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

کد N1590088

وبگردی