آفتاب

160 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در حوزه کاری وزارت نیرو

160 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در حوزه کاری وزارت نیرو

ساری - ایرنا - قائم مقام وزیر نیرو گفت که هم اکنون 160 هزار میلیارد تومان در حوزه کاری این وزاتخانه در کشور طرح نیمه تمام وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ستار محمودی روز چهارشنبه در بازدید از تصفیه خانه در حال ساخت آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران در بابل افزود : تاکنون برای این طرح های یکصد هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت : بدون تردید در استان مازندران نیز از این طرح های نیمه تمام وجود دارد ولی آن چیزی که در حال حاضر باید مد نظر باشد ، اولویت بندی این طرح هاست.
قائم مقام وزیر نیرو افزود : خوشبختانه سیاست گذاری کلان در حوزه آب و فاضلاب در مازندران مشخص شده است ولی در شرایط فعلی باید براساس ضرورت طرح ها ، نسبت به تکمیل آنان اقدام شود.
وی افزود : در حوزه فاضلاب در شهرهای شمالی و جنوب کشور دچار مشکل هسیتم و باید در این زمینه برنامه مدونی ارائه دهیم تا تعداد خانوارهایی که تحت پوشش فاضلاب شهری قرار می گیرند ، بیشتر شود.
محمودی گفت : متاسفانه در استان های شمالی نامه های زیادی به وزارت نیرو مبنی برتخریب بستر رودخانه و برداشت های غیر مجاز شن و ماسه نوشته می شود که باید با کمک استانداری اجازه ندهیم اکولوژی رودخانه ها به هم بخورد.
وی تاکید کرد : باید حریم و بستر رودخانه های مازندران تعیین و با نصب تابلویی برای همگان مشخص شود.
قائم مقام وزیر نیرو گفت : طرح های بزرگی در مازندران اعم از سد هراز ، گلورد و آبرسانی به شهرهای گروه الف در در حال اجراست که با تکمیل آنها ، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آب شرب و کشاورزی رخ خواهد داد.
تصفیه خانه آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران در روستای درونکلا از توابع بخش بابلکنار شهرستان بابل در حال ساخت است .
این تصفیه خانه در زمینی به مساحت حدود 10 هکتار و در ارتفاع متوسط 150 متری از سطح دریا در فاصله 19 کیلومتری از سد البرز در قسمت جنوب بابل واقع است.
برای این طرح به عنوان یک طرح ملی 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در حال حاضر با به میزان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آب ذخیره شده در مخزن سد البرز به میزان یکهزار و 500 لیتر برثانیه در حالت حداکثر مصرف روزانه برداشت و به وسیله خط لوله فولادی به محل تصفیه خانه انتقال می یابد . آب ورودی به تصفیه خانه پس از طی مراحل تصفیه ، با خطوط انتقال فولادی به طول حدود 55 کیلومتر به ابتدای شبکه توزیع نواحی تحت پوشش طرح منتقل می شود.
بابل در فاصله 40 کیلومتری ، امیرکلا در فاصله 46 کیلومتری و بابلسر در فاصله 50 کیلومتری غرب ساری و نیز فریدونکنار در فاصله 10 کیلومتری غرب بابلسر به عنوان موقعیت جغرافیایی شهرهای گروه الف استان مازندران محسوب می شوند که بعد از بهره برداری از این تصفیه خانه از آب شرب سد البرز بهره مند خواهند شد.
اجرای این طرح از سال 93 آغاز و مقرر شد فاز اول طرح تصفیه خانه شهرهای گروه الف در بخش بابلکنار تا خرداد سال 1396 به اتمام و بهره برداری برسد.
استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و محلی ، قائم مقام وزیر نیرو را در این بازدید همراهی کردند .
خبرنگار: فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
کد N1589848

وبگردی