آفتاب

جشنواره‌ تبلیغات امسال بخش ویژه‌ی جوانان ندارد

جشنواره‌ تبلیغات امسال بخش ویژه‌ی جوانان ندارد

رئیس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران مسابقه طراحی لوگوی جشنواره را در دستور کار داریم و علاقه‌مندان در هر سطحی می‌توانند در این بخش شرکت کنند. گرافیست‌ها و هنرمندان جوان می‌توانند در بخش انفرادی در کنار شرکت‌ها‌، سازمان‌ها و سایر شرکت‌کنندگان به رقابت بپردازند.

به گزارش خبر‌نگار ایلنا، آیین رونمایی از سایت جشنواره ملی تبلیغات در حالی برگزار شد که صحبت چندانی از چگونگی حضور دانشجویان و آینده‌سازان عرصه‌ی تبلیغات به میان نیامد. از این رو گفت‌گوی کوتاهی با هوشمند سفیدی (رئیس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران) انجام شد تا نحوه‌ی شرکت نوگامان عرصه تبلیغات کشور در این جشنواره روشن‌تر شود.

یکی از اهداف این جشنواره تربیت، آموزش و ایجاد خلاقیت در نسل تازه‌ی مستعدان و فعالان عرصه‌ی تبلیغات عنوان شده است. اما هیچ صحبتی از نحوه‌ی شرکت جوانان در رسانه‌ها مطرح نشده است. چه تمهیدات و امکاناتی برای حضور دانشجویان و جوانان درنظر گرفته‌اید؟

دانشجویان می‌توانند با هزینه بسیار کمتری وارد جشنواره شوند. چیزی در حدود یک‌سوم هزینه‌ای که دیگران می‌پردازند. علاوه بر این کارگروه دانشجویی شکل دادیم که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. در این کارگروه این تمهیدات و تسهیلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا امکان حضور با کیفیت جوانان در این عرصه فراهم شود. گرچه سیاست‌گذاری‌های این کارگروه به جشنواره‌ی امسال نمی‌رسد اما سال آینده برنامه داریم بخشی از جشنواره را تحت عنوان بخش جوان راه‌اندازی کنیم تا چهره‌هایی که در ابتدای راه هستند امکان حضور و ظهور و بروز داشته باشند.

چرا امسال چنین بخشی برای جشنواره‌ ملی تبلیغات درنظر گرفته‌ نشد؟ فکر می‌کنید تشکیل چنین کار گروه‌هایی چه تاثیری خواهد داشت؟

 امسال به خاطر محدودیت زمانی فرصت راه‌اندازی این بخش فراهم نشد. امیدوار هستیم تشکیل کارگروه به افزایش حضور و شرکت جوانان و دانشجویان عرصه تبلیغات و گرافیک منجر شود. یکی از وظایف این کارگروه تصمیم‌گیری درباره چگونگی ایجاد زمینه‌های استفاده بهینه از جوانان و دیدگاه‌های آنها در عرصه تبلیغات کشور است. این کارگروه‌ علاوه بر ایجاد یک بستر هم‌اندیشی برای دریافت نظرات، توقعات و انتظارات جوانان؛ بستری برای تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌ها، خدمات و فضاهایی است که می‌توانیم در اختیار جوانان قرار دهیم.

دانشجویان و جوانان با چه آثاری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؟

ما مسابقه طراحی لوگوی جشنواره را در دستور کار داریم و علاقه‌مندان در هر سطحی می‌توانند در این بخش شرکت کنند. گرافیست‌ها و هنرمندان جوان می‌توانند در بخش انفرادی در کنار شرکت‌ها‌، سازمان ها و سایر شرکت‌کنندگان به رقابت بپردازند. و این فرصت خوبی برای دیده شدن و مطرح شدن فراهم می‌کند.

روش‌های شرکت در این جشنواره به چه شکل است؟

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سایت جدید جشنواره به نشانی iranfestival. ir  راهنمایی‌های لازم برای ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه را دریافت کنند. چهره‌های جوان می‌توانند علاوه بر شرکت در بخش انفرادی در طراحی لوگو نیز حضور یابند؟ در سال‌های آتی بخش ویژه‌ای مربوط به جوانان و دانشجویان راه‌اندازی خواهد شد.

آیا امکانی برای شرکت سایر فعالان عرصه گرافیک و تبلیغات مثل طراحان پوستر درنظر گرفته شده است؟

امسال جشنواره بخشی مختص پوستر نخواهد داشت و تنها به طراحی لوگو بسنده کرده‌ایم اما طراحانی که در حوزه خلق پوستر فعالیت می‌کنند؛ می‌توانند پوستر خود را به رقابت به سایر آثار در بخش انفرادی قرار دهند. داوران جشنواره، آثار ارسالی در حوزه تبلیغات محیطی و چاپی را نیز می‌پذیرند و مورد بررسی قرار می‌دهند.

کد N1589828

وبگردی