آفتاب

هزار و 110 نفر از اعضای خانواده ایثارگران چهارمحال و بختیاری بیکارند

هزار و 110 نفر از اعضای خانواده ایثارگران چهارمحال و بختیاری بیکارند

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری با اشاره به اجرای بسته های تشویقی به منظور اشتغال ایثارگران و خانواده های آنان افزود: هم اکنون یکهزار و 110 نفر از خانواده ایثارگران استان بیکارند.

فریبرز نجفی روز چهارشنبه در جلسه بررسی اشتغال ایثارگران چهارمحال و بختیاری افزود: از کل اعضای فاقد شغل 450 نفر دارای مدارک مرتبط با آموزش و پرورش و دانشگاه ها، 83 نفر کارشناسی ارشد و 11 نفر دکترا هستند.
وی افزود: 52 درصد بیکاران جامعه ایثارگری استان زنان و 48 درصد را مردان تشکیل می دهند.
نجفی با اشاره به اینکه رفع بیکاری جامعه هدف از دغدغه های این نهاد است، اظهار کرد: واحدهای صنعتی فعال که قانون جذب 25 درصد نیروی کار را از بین خانواده ایثارگران اجرا کنند، مشمول طرح بسته های تشویقی پیش بینی شده در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می شوند.
وی گفت: در بسته های تشویقی پرداخت حق بیمه کارفرما، کاهش مالیات کارفرما، پرداخت یارانه حداقل حقوق و دستمزد در برخی مشاغل پیش بینی شده است.
نجفی افزود: برای اجرایی شدن بسته های تشویقی تفاهم نامه هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرک های صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده است.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه با توجه به بحث اشتغال، درآمد و رشد ناخالص داخلی و ملی به عنوان مهمترین برنامه و سیاست های دولت یازدهم است، گفت: باید برای رسیدن به این امر فارغ از نگاه و دیدگاه های سیاسی فعالیت کرد.
سید نعیم امامی افزود: در واحدهای صنعتی و تولیدی استان آمادگی برای جذب خانواده ایثارگران وجود دارد.
وی از آمادگی این سازمان برای صدور پروانه فعالیت برای خانواده ایثارگران با کمترین میزان تعرفه خبر داد و گفت: در این سازمان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف وجود دارد.
در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صنعت معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری برای ایجاد اشتغال ایثارگران منعقد شود.
45 هزار نفر از جمعیت استان چهارمحال وبختیاری جزو خانواده ایثارگران هستند.
خبرنگار: سمیه پناهنده **انتشار دهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
کد N1589581

وبگردی