آفتاب

کارگران نساجی های بنگلادش اعتصاب کردند

کارگران نساجی های بنگلادش اعتصاب کردند

ایلنا: با اخراج بیش از 1500 کارگر صنایع نساجی بنگلادش و برکناری 3500 نفر از اعضای سندیکاهای کارگری، کارگران نساجی این کشور دست به اعتصاب زده اند. خواسته اصلی کارگران 3 بربر شدن سطح دستمزدها و بازگشت به کار کارگران اخراجی است.

به گزارش ایلنا؛ به دنبال مخالفت اتحادیه های کارفرمایی نساجی بنگلادش با افزایش دستمزد کارگران، از شب گذشته کارگران دست به اعتصاب و برگزاری تجمعات گسترده زدند. خبرگزاری فرانسه گزارش داده است  که این تجمعات امروز نیز به صورت پراکنده در نقاط مختلف این کشور برگزار می شود.

تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه کارگران بر سر کار باز گشته اند مخابره نشده است. چرا که کارگران به اخراج بیش از 1500 کارگر صنایع نساجی بنگلادش و برکناری 3500 نفر از اعضای سندیکاهای کارگری این کشور معترض هستند.

هر چند پلیس برگزاری هر گونه تجمع را ممنوع اعلام کرده است، اما کارگران صنایع نساجی بنگلادش علاوه بر افزایش دستمزد خواهان بازگشت کارگران اخراجی بر سر کار هستند.

در همین رابطه یکی از اعضای سندیکای کارگری نساجی بنگلادش که از کار برکنار شده است به خبرگزاری فرانسه گفت که کارگران مطالبات اصلی خود را به موازات هم پیش می برند، از این رو فعلا دلیلی برای عقب نشینی نمی بینند.

کارگران صنایع نساجی بنگلادش که عموما پوشاک برندهای معتبر را تولید می کنند سال ها است که به پایین بودن سطح دستمزدها اعتراض دارند و خواهان افزایش سه برابری آن هستند. 

کد N1589520

وبگردی