آفتاب
سرپرست فرمانداری میامی در گفتگو با مهر:

زلزله میامی خسارت جانی نداشت/ ترک‌های عمیق بر بنیاد ساختمان‌ها

زلزله میامی خسارت جانی نداشت/ ترک‌های عمیق بر بنیاد ساختمان‌ها

میامی - سرپرست فرمانداری میامی با اشاره به وقوع دو زمین لرزه به بزرگی ۴.۹ و ۳.۵ ریشتر در روستای نردین بخش کالپوش این شهرستان، گفت: این حادثه خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشته است.

محمد مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به وقوع زلزله ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در ساعت ۱۲.۲۵ بامداد چهارشنبه در روستای نردین بخش کالپوش شهرستان میامی، اظهار داشت: ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زمین لرزه را مینودشت استان گلستان اعلام کرده است ولی مشاهدات ما نشان می دهد که کانون این زلزله در روستای نردین از کلاته های شرقی میامی بوده است.

وی با اشاره به خسارت قابل توجه ساختمان های مسکونی روستای نردین در حادثه زلزله امروز، گفت: زمین لرزه دیگری در ساعت ۵.۳۰ صبح به بزرگی ۳.۵ ریشتر را در همین منطقه شاهد بودیم.

سرپرست فرمانداری میامی ضمن تشریح وضعیت شب گذشته مردم بخش کالپوش، ابراز داشت: کانون زلزله در روستای نردین بود که مردم پس از احساس زمین لرزه با وجود شدن گرفتن بارش باران در بیرون از منازل خود شب را سر کردند و این درحالی است که بسیاری از خانه های مسکونی این روستا با ترک و شکاف های وسیعی در سقف و دیوار روبرو هستند و وضعیت در حال بررسی است.

کریمی بیان داشت: خوشبختانه نیروهای امداد رسان و اعضای شورای تامین برای هرگونه مقابله آمادگی خود را اعلام و در منطقه حضور دارند اما در هرحال وقوع این زمین لرزه باعث ترس شدید ساکنان شده است.

وی افزود: بنده در کنار بسیج، نیروهای امدادی و کارشناسان دستگاه های ذی ربط هم اکنون در منطقه کالپوش حضور داشته و در حال برآورد خسارات این زمین لرزه هستیم اما فعلا نمی توان آمار دقیقی در این باره داد.

کد N1589139

وبگردی