آفتاب

آیت‌الله جنتی: فتنه‌گران درصدد براندازی نظام و جایگزینی حکومت سکولار بودند

آیت‌الله جنتی: فتنه‌گران درصدد براندازی نظام و جایگزینی حکومت سکولار بودند

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود 10 سال قبل از سال 88 آن را بررسی کرده بودند و اساس فکر فتنه گران براندازی جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی در گفت و گویی، حماسه حضور مردم در نهم دی را معجزه دانست و افزود: کسانی که می خواهند ابعاد این حضور حماسی را بررسی کنند باید ابتدا ریشه های فتنه را بررسی کنند و فتنه گران خارجی و عناصر فتنه گر در داخل را که ایادی خارجی ها بودند بشناسند.

آیت الله جنتی گفت: ابتدا باید دانست که فتنه گران چه اهداف و خواسته هایی داشتند و اگر این اهداف تحقق می یافت چه حوادث دیگری پیش می آمد همه کسانی که درباره نهم دی صحبت می کنند باید به این مبانی توجه داشته باشند.

وی افزود: برخی ساده اندیشان خیال می کنند فتنه این بود که عده ای ادعای تقلب در انتخابات کردند و با کشاندن مردم به خیابان ها و ایجاد بلوا، کشور را هشت ماه به آشوب کشیدند و بعد هم با حضور مردم در نهم دی مسائل تمام شد این افراد تصور می کنند گستره انتخابات در شهری و استانی بوده و پس از ادعای تقلب سروصدایی شده و بعد هم مسئله به پایان رسیده، این فکر بسیار اشتباه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود 10 سال قبل از سال 88 آن را بررسی کرده بودند و اساسش این بود که فتنه گران به فکر براندازی جمهوری اسلامی بودند حرکتی که در سال 78 به وجود آمد و خنثی شد و دوباره 10 سال آن را بررسی کردند تا در سال 88 با همان هدف پیگیری کنند.

آیت الله جنتی یادآور شد: معنی این هدف گذاری این است که اساسا مسئله انتخابات مطرح نبود بلکه مسئله نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و براندازی آن مطرح بود یعنی حرکتی که حکومت اسلامی را سرکوب و نابود کنند و حکومتی سکولار زیر نظر آمریکا جایگزینش شود.

دبیر شورای نگهبان گفت: این مسئله ای است که اشخاص به ویژه نسل جوان باید آن را بدانند که فتنه گران چه می خواستند بکنند و بر این مبنا باید به این بیندیشیم که اگر فتنه به ثمر رسیده بود چه می شد و حماسه نهم دی چه کرد.

وی افزود: اگر این فتنه و نقشه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی داخلی شان به ثمر رسیده بود نظام اسلامی برچیده می شد و همه عناصری که در این نظام نقش داشتند و موثر بودند سرکوب می شدند، امام به فراموشی سپرده می شد و می گفتند تاریخ ایشان به اتمام رسیده است و مسلما برای رهبر معظم انقلاب نیز نقشه های شومی داشتند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: با تحقق اهداف فتنه، همه عناصر حزب اللهی و انقلابی را که در همه عرصه ها حضور دارند و از اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه دفاع می کنند یکجا نابود می کردند به نحوی که یا اعدام و یا زندانی می شدند؛ علما را به کلی منزوی می کردند و فرهنگ دینی را که اکنون بر کشور، قوا و مردم حاکم است کنار می گذاشتند و فرهنگ غربی را جایگزینش می کردند.

29214

کد N1588833

وبگردی