آفتاب

قول فرماندار شهریار برای رسیدگی فوری به وضعیت آرامستان نصیرآباد/گزارش منتشرشده مستند نیست

قول فرماندار شهریار برای رسیدگی فوری به وضعیت آرامستان نصیرآباد/گزارش منتشرشده مستند نیست

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به اینکه صبح امروز(سه شنبه) از آرامستان نصیرآباد این شهرستان بازدید کرده، گفت که منکر رفت و آمد معتادان سرگردان در این محل نیست اما بخش هایی از گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه ها را هم غیرمستند دانست و رد کرد.

«یکی از روزنامه های سراسری صبح امروز با انتشار گزارشی با عنوان «زندگی در گور» از خوابیدن جمعی از معتادان و افراد بی خانمان در آرامستان نصیرآباد شهرستان شهریار خبر داد و نوشت که در هر یک از گورها این آرمستان یک تا چهار فرد بی خانمان زندگی می‌کنند».
سعید ناجی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آرامستان نصیرآباد شهرستان شهریار از نزدیکترین نقاط به پایتخت است که متاسفانه برغم داشتن نگهبان، معتادان سرگردان به این محل رفت و آمد دارند.
وی با اشاره به اینکه موضوع معتادان سرگردان که مسکن مشخصی ندارند فراتر از محدوده این شهرستان است، تصریح کرد: تاکنون طرح های متعددی برای جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرستان اجراشده و معتادان جمع آوری شده به کمپ اخوان و سایر کمپ های بازپروری و نیز در برخی موارد به خانواده های خود تحویل داده شده اند.
فرماندار شهریار با تاکید بر اینکه موضوع وجود معتادان متجاهر، به سیکل معیوبی تبدیل شده که تمامی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر اقداماتی که تاکنون از سوی فرمانداری، بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و آسیب های اجتماعی انجام شده، نبود با وضعیت به مراتب ناگوارتری در سطح شهرستان شهریار روبرو بودیم.
ناجی تاکید کرد: اقدامات زیادی در این راستا انجام شده که لازم بوده، اما کافی نیست و هنوز با نقطه مطلوب در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی، فاصله داریم.

* قول فرماندار شهریار برای تشکیل جلسه اضطراری و رسیدگی فوری به وضعیت آرامستان نصیرآباد
فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه منکر رفت و آمد و حضور معتادان در این آرامستان نیست، اظهار کرد: اما در بازدید امروز و پس از صحبت با عوامل آرامستان و مشاهده وضعیت موجود به این نتیجه رسیدیم که بحش هایی از گزارش منتشر شده دراین خصوص مستند نیست و در واقع وضعیت کمی بزرگنمایی شده است.
ناجی به حضور نگهبان در آرامستان نصیرآباد اشاره و اظهار کرد: نگهبان آنجا نیز رفت و آمد و حضور معتادان را تایید می کند اما نه به شکلی که در گزارش این روزنامه منعکس شده است.
وی با اشاره به اینکه آرامستان نصیرآباد زیر نظر شهرداری تازه تاسیس باغستان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد که این شهرداری در حال ساماندهی آرامستان است و انشاءالله با اجرای این طرح ها و جمع آوری و ساماندهی معتادان، دیگر شاهد این صحنه ها نخواهیم بود.
فرماندار شهریار با بیان اینکه جلسه ای اضطراری برای بررسی وضعیت آرامستان نصیرآباد و هماهنگی اقدامات دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار خواهد شد، قول داد به وضعیت این آرامستان به صورت فوری رسیدگی شود.
ناجی ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های مسئول از جمله فرمانداری، بهزیستی، شهرداری ها و ... وضعیت این نقطه از شهرستان بهبود یابد.
وی تاکید کرد که در هیچ جای دیگری از شهرستان شهریار، وضعیت حضور معتادان متجاهر و آسیب های اجتماعی به این شکل نیست.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام**2079//1625
کد N1588723

وبگردی