آفتاب

بدنبال قطع انشعاب مشترکین پرمصرف آب نیستیم / کیفیت آب تهران مطلوب است

بدنبال قطع انشعاب مشترکین پرمصرف آب نیستیم / کیفیت آب تهران مطلوب است

محمودی گفت: وزارت نیرو هیچگاه به دنبال حرکات قهری و قطع انشعاب آب این مشترکان نبوده و نیست و در تلاش است با ابزارهای و راهکارهای اقتصادی بازدارنده همچون قیمت تمام شده آب، از مصرف بی رویه این مشترکان جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه نشست سالانه معاونین بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در جمع خبرنگاران، گفت: مصرف آب شرب سالیانه کشور نزدیک به پنج میلیارد مترمکعب است هرچند نسبت به سایر بخش ها اندک است، اما باید با بالاترین استانداردها همراه باشد.

وی افزود: اکنون با وجود بیش از 600 آزمایشگاه مدرن، طرح های تصفیه خانه، شیوه های نوین گندزدایی آب و ارائه خدمات سنجش کیفیت آب و نمونه برداری ها، پایش لحظه ای آب در مناطق مختلف کشور انجام می شود.

محمودی با بیان اینکه به مشترکان اطمینان می دهیم که با آسودگی خاطر از آب استفاده کنند، اظهار داشت: هرچند در سال های گذشته کشور با چالش هایی همچون خشکسالی و نوسان های کمی آب مواجه شد، اما به هیچ عنوان نوسان کیفیت آب نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در تهران و کلانشهرها نیز، آب های وارده به شبکه های توزیع، ابتدا وارد مخازن شده و کنترل کیفیت مضاعفی انجام می شود، درباره دستگاه های تصفیه آب خانگی گفت: دستگاه های خانگی تصفیه آب موجود در بازار را تایید یا رد نمی کنم، اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) کیفیت و استاندارد آب لوله کشی شهری ما را تایید کرده و نیازی به این دستگاه ها برای تصفیه آب شرب نیست.

قائم مقام وزیر نیرو درباره بالا رفتن نرخ دلار و تاثیر آن بر اجرای پروژه ها و مطالبات پیمانکاران از وزارت نیرو نیز گفت: عمده مطالبات و بدهی های وزارت نیرو به ریال است و افزایش نرخ ارز نمی تواند بطور مستقیم تاثیری در این زمینه داشته باشد و به گفته مسئولان اقتصادی نوسان های کنونی نرخ ارز متاثر از ورود به سال جدید میلادی است و بیشتر شرکت های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی را متاثر کرده است.

وی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف نیز گفت: وزارت نیرو هیچگاه به دنبال حرکات قهری و قطع انشعاب آب این مشترکان نبوده و نیست و در تلاش است با ابزارهای و راهکارهای اقتصادی بازدارنده همچون قیمت تمام شده آب، از مصرف بی رویه این مشترکان جلوگیری کند و در این خصوص طرحی به مجلس داده شده که در صورت تایید نمایندگان به قانون تبدیل خواهد شد.

 

کد N1588629

وبگردی