آفتاب

مصرف انرژی و محیط زیست در تعادل با یکدیگر هستند

مصرف انرژی و محیط زیست در تعادل با یکدیگر هستند

ایلنا: نقش اقتصاد در معادلات میان تأمین کنندگان و مصرف کنندگان مسیری را گشوده است که برق را به عنوان یک کالا تعریف کرده و بازارهایی را برای معامله آن بر اساس تعاملات عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تأمین و مصرف انرژی و ارتباط آن با محیط زیست و نقش متقابل آن‌ها بر یکدیگر از موضوعات مهم قرن هستند و محیط زیست و مصرف انرژی در رویارویی و تعادل مؤثر و معنی دار با یکدیگر هستند.

"افشین روشن میلانی" در آیین افتتاح مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مدیریت مصرف از ارکان اقتصاد مقاومتی است و اولویت آن از نظر مقام معظم رهبری تا حدی است که تلاش در این زمینه را به مثابه جهاد در راه خدا تلقی می‌کنند.

وی افزود: در چالش بهینه سازی مصرف انرژی بازیگران متعددی با انگیزه‌های اقتصادی در تعامل با یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند.

وی تأکید کرد: نقش اقتصاد در معادلات میان تأمین کنندگان و مصرف کنندگان مسیری را گشوده است که برق را به عنوان یک کالا تعریف کرده و بازارهایی را برای معامله آن بر اساس تعاملات عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

روشن‌میلانی در خصوص مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی اظهار کرد: تفکر اولیه ایجاد این مدرسه از دیدگاه مصرف کنندگان عمده صنعتی و تأمین کنندگان انرژی به وجود آمد و تلاش دارد دستاوردهای علم مدیریت مصرف را در اختیار مشتاقان قرار دهد تا ذینفعان با آخرین تعاریف و تجربیات و اقدام‌های انجام گرفته در این زمینه آشنا شوند.

رییس مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در طول این همایش گفت: سرفصل‌های این کارگاه‌ها مختص صنایع منطقه برای آشنایی با شرایط مختلف مصرف و آشنایی با مشوق‌های صنعت برق در جهت بهره گیری بهینه از مصرف انرژی تنظیم شده است.

وی افزود: این کارگاه‌های تخصصی به طور موازی برای شرکت‌های برق جهت آشنایی با دستاوردهای تحقیقی در این زمینه برنامه ریزی شده است.

گفتنی است این گردهمایی از 6 تا 8 دی ماه با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق تبریز، دانشگاه تبریز، شرکت توانیر و انجمن انرژی ایران شاخه آذربایجان شرقی، در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 

کد N1588628

وبگردی