آفتاب

یک انقلابِ هنری؛ نظام بانکی را همراهی می‌کند

یک انقلابِ هنری؛ نظام بانکی را همراهی می‌کند

در نشست همایش بانکداری الکترونیک؛ بهرام کلهرنیا که دبیر بخش تصویرسازی جشنواره است؛ از حضور گروهی از تصویر‌سازان در این همایش خبر داد. قرار است آثار ارسالی به صورت کتاب، کارت پستال و نمایشگاه منتشر شود. این هم‌اندیشی به مثابه انقلابی در تجهیز نظام بانکی ایران با موضوعات هنری به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک با حضور علی دیواندری و بهرام کلهرنیا برگزار شد.

در این نشست؛ علی دیواندری (دبیر ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت) ضمن اشاره به اینکه امروزه نمی‌توان صنعت الکترونیک و نظام بانکداری را از یکدیگر جدا کرد، گفت: این رخداد نقطه تلاقی دو صنعت الکترونیک، اطلاعات و صنعت بانکداری کشور است تا نظام بانکداری ایران برای ارائه خدمات بهتر از ظرفیت‌های صنعت الکترونیک بهره ببرد. هم‌افزایی این دو صنعت موجب رشد وسیع بانکداری و بهبود خدمات در کشور شده است.

وی ادامه داد: این همایش فضایی ایجاد می‌کند تا بزرگان بانکداری و صنعت الکترونیک دور هم جمع شوند و تجارب و دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند. این همایش جزو فعالیت‌های اثربخش و مورد استقبال در کشور محسوب می‌شود.

دیواندری محورهای این همایش را ابعاد سیاسی و نهادی، نقش و جایگاه نظام بانکی، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، الزامات بین‌المللی و مدل‌های نوظهور اعلام کرد.

دبیر ششمین همایش سالانه بانکداری ادامه داد: این همایش با سخنرانی‌های کلیدی از طرف وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و چهره‌های برجسته داخلی و خارجی همراه خواهد بود. همچنین 10 میزگرد با تنوعی قابل توجه در اعضا در حاشیه همایش برگزار خواهد شد. از محورها و موضوعات این میزگردها می‌توان به اتصال به نظام‌های پرداخت بین‌الملل، امضا و هویت دیجیتال، کشف تقلب و مبارزه با پولشویی، پول‌های رمزی و فرصت‌ها و چالش‌های نظام بانکی همچنین گزارشگری مالی اشاره کرد.

دیواندری ادامه داد: در این همایش نمایندگانی از طرف بانک مرکزی، شرکت‌ها و فعالان عرصه الکترونیک حضور خواهند داشت. 14 کارگاه آموزشی نیز در راستای محورهای اصلی همایش برگزار می‌شود.

دبیر این همایش تعداد چکیده مقاله‌های ارسال شده به دبیرخانه را 235 عنوان اعلام کرد و گفت: از این بین 73 چکیده مقاله مورد تایید هیئت داوران قرار گرفته‌اند و به بخش اصلی جشنواره راه خواهند یافت.

وی ادامه داد: همین طور سه بانک که بهترین خدمات را در کشور ارائه کرده‌اند نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی درباره یکی از بخش‌های این جشنواره با نام "دکتر نوربخش" گفت: 12 بانک آثار خود را به این بخش ارسال کردند. همین طور 19 شرکت در حوزه ICT نیز در این بخش حضور خواهند داشت. همچنین نمایشگاهی از فعالیت‌های 14 بانک و 32 شرکت در حوزه ICT برگزار خواهد شد تا آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه بانکداری الکترونیک به نمایش درآید.

وی درباره جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک نیز گفت: هدفمان استفاده از ظرفیت‌های هنری جامعه در راستای بانکداری بهینه است.

بهرام کلهرنیا (دبیر نخسین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک) نیز یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی را دسترسی افراد به اسناد هنری عنوان کرد و گفت: هنر گرافیک امروزه بخش مهمی از زندگی مردم را تشکیل داده و در خدمت اتفاقات روزمره قرار گرفته است. طراحان گرافیک به هزار شکل ما را همراهی می‌کنند تا درک تازه‌ای از جهان اطراف خود داشته باشیم.

وی هدف از برگزاری نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک را استفاده‌ی نظام بانکی از ظرفیت‌های جامعه گرافیک عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: جشنواره در سال‌های آتی بتواند به سایر حوزه‌های هنرهای تجسمی نیز بپردازد.

کلهرنیا دراین نشست خبری تصریح کرد: این پروژه در یک  بن‌بست زمانی به من پیشنهاد شد و امسال به سبب همین محدودیت تنها گروهی از تصویر‌سازان به صورت محدود در آن شرکت خواهند کرد. همچنین آثار به صورت کتاب، کارت پستال و نمایشگاه به سمع و نظر علاقمندان خواهد رسید تا مشخص شود هنرمندان در این حوزه چگونه می‌اندیشند.

وی جشنواره مذکور را جریانی انقلابی برای تجهیز نظام بانکی توسط هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد که در درازمدت به نتیجه خواهد رسید.

دبیر این جشنواره ادامه داد: تعداد زیادی از هنرمندان تجسمی که دعوت ما را پذیرفته‌اند هم به عنوان مهمان برای داوری و هم به عنوان شرکت‌کننده در این جشنواره حضور خواهند داشت اما نام آنها تا زمان جشنواره اعلام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر حضور جوانان و دانشجویان رشته گرافیک گفت: جوانان دستاوردهای درخشانی در حوزه گرافیک و طراحی دارند. نوع روایتگری نوآورانه و خلاق آنها قابل توجه است اما احتمالا به لحاظ تکنیکی آثار آنها خام‌دستانه خواهد بود. بنابراین در تلاشیم در جشنواره‌های آتی شاخه‌ای مجزا برای رقابت و حضور جوانان و دانشجویان درنظر بگیریم.

کلهرنیا ادامه داد: به علت محدودیت زمانی حضور این عزیزان در جشنواره امسال به صورت جدا مقدور نبود هر چند جشنواره به صورت عمومی برگزار خواهد شد و هنرمندانی که آثار خود را در هر سطحی ارائه کرده‌اند؛ مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک دوشنبه و سه شنبه 13 و 14 دی ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز به کار خواهد کرد.

کد N1588546

وبگردی