آفتاب
مدیر رسانه‌ای نهاد نخست‌وزیری تونس:

تفکر وهابیت با سرمایه عربستان در تونس عقیم ماند

تفکر وهابیت با سرمایه عربستان در تونس عقیم ماند

غفران الحسینانی در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان گفت: افکار وهابی با سرمایه عربستان سعودی به آرامی وارد فضای علمی - دانشگاهی شد اما مورد استقبال فرهیختگان تونسی قرار نگرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با غفران الحسینانی، مدیر امور رسانه‌ای در نهاد نخست‌وزیری تونس، دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد اسدی‌موحد در آغاز این دیدار با بیان اینکه رسانه‌های استکباری و صهیونیستی با تمام توان به دنبال ایجاد فضای مسموم بین مسلمانان و تشدید فتنه و اختلاف بین مسلمانان هستند، گفت: آزادی حلب و جنجال رسانه‌های وابسته به استکبار، نمونه بارزی از شیطنت رسانه‌های دشمن است.

وی افزود: ایجاد روابط علمی و تقویت گفتمان‌های بین مذاهب و نشست نخبگان یکی از راهکارهای مقابله با امپراطور رسانه‌ای استکبار است.

اسدی‌موحد ادامه داد: علما و مراجع شیعه و در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، فتاوایی بر ضرورت احترام به مقدسات دیگر مذاهب و وجوب احترام به زوجات النبی (ص) و اصحاب پیامبر (ص) صادر کرده‌اند و همواره منادی وحدت بین مسلمانان هستند.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: رفتار بعضی از افراد جاهل و نادان شیعه را نباید به حساب مذهب جعفری گذاشت و به قول رهبر انقلاب، آنان شیعیان انگلیسی هستند.

وی تأکید کرد: الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز و تسامح دینی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در آسیا و خاورمیانه کم نظیر است.

در ادامه غفران الحسینانی با بیان سخنانی از جمله اینکه متأسفانه تلاش رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و اجتماعی با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است، گفت: اساتید دانشگاه‌های تونس عمدتاً به عربستان دعوت می‌شوند و متأسفانه افکار وهابی به آرامی وارد فضای علمی و دانشگاهی این کشور شده است. البته تفکر و اندیشه وهابیت آنگونه که عربستان سرمایه‌گذاری کرده است، در جامعه تونس مورد استقبال واقع نشده است.

مدیر امور رسانه‌ای در نهاد نخست‌وزیری تونس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در حال نوشتن پایان‌نامه دکتری با موضوع تفسیر فلسفی قرآن از نگاه و منظر ملاصدرا است، گفت: این موضوع در تونس جدید است؛ بنابراین نیاز به دسترسی به منابع تفسیری فلسفی دارم تا بتوانم روش تفسیری این عالم و فیلسوف شیعه را تبیین کنم.

رایزن فرهنگی کشورمان با استقبال از نگارش این پایان‌نامه و اعلام کمک برای تأمین منابع مورد نیاز مطالعاتی، پیشنهاد سفر غفران الحسینانی به ایران را برای یک فرصت مطالعاتی به منظور تکمیل پایان‌نامه و مصاحبه با علما و فلاسفه ایران و دسترسی به منابع بیشتر ارایه داد.

کد N1588406

وبگردی