آفتاب

فرهنگ بهترین راه برای ارتباط دو کشور ایران و ویتنام است

فرهنگ بهترین راه برای ارتباط دو کشور ایران و ویتنام است

شیراز- ایرنا- سفیر ویتنام در ایران گفت:هدف اصلی ما از برگزاری هفته فرهنگی ویتنام در شیراز، ایجاد ارتباط و گفت و گو بین قلب های مردم کشور ویتنام و ایران با زبان فرهنگ است زیرا این مهم، بهترین روش برای تبادل تاریخ مشترک و فرهنگ بین دو ملت است.

دکتر نگوین هونگ تک ، دوشنبه در حاشیه برگزاری هفته فرهنگ ویتنام در تخت جمشید، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با برگزاری این هفته فرهنگی به دنبال آشنایی بیشتر مردم ایران با کشور ویتنام هستیم که انتظار است پس از این رویداد مهم، سفر مردم دو کشور برای فرهنگ، اقتصاد و بازرگانی به کشور ایران و ویتنام بیشتر شود.
وی اظهارداشت: مردم ایران همانند مردم ویتنام بسیار دوست داشتنی هستند و مردم ما در سفر به ایران همواره مورد استقبال و خوش آمد قرار گرفتند که اگر مردم ایران به کشور ویتنام سفر کنند مردم ما نیز از آنها استقبال خواهند کرد.
نگوین هونگ تک اضافه کرد: تخت جمشید یکی از نقاط زیبای جهان است که همه مردم دنیا باید آن را ببینند و خوشحالم که گروه موسیقی کشور ویتنام به تخت جمشید آمده است.
سفیر ویتنام در ایران با اشاره به مسئله برجام در خصوص کشور ایران ادامه داد: برجام یک اتفاق بسیار مثبت برای کشور ایران با کشورهای دنیا و به ویژه ویتنام است اما هنوز روابط بانکی آزاد نشده که اگر این مورد نیز محقق شود روابط اقتصادی بیشتری بین ایران و ویتنام برقرار خواهد شد.
سومین ویژه برنامه هفته فرهنگی ویتنام در ایران با اجرای چند برنامه مختلف فرهنگی هنری در تخت جمشید برگزار شد.
یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال 1979 میلادی با شماره 114 در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.
طرف شرقی این مجموعه کاخ‌ها بر روی کوه رحمت و سه طرف دیگر در درون جلگه مرودشت قرار دارد.
سلسله هخامنشیان از سال 330 تا 550 پیش از میلاد در ایران حکومت کردند.
مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله 60 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
ویتنام به مرکزیت هانوی در آسیای جنوب شرقی واقع شده است.
مصاحبه کننده: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
کد N1587830

وبگردی