آفتاب

فرماندار چاراویماق: منشور حقوق شهروندی تجلی مردم سالاری دینی در ایران است

فرماندار چاراویماق: منشور حقوق شهروندی تجلی مردم سالاری دینی در ایران است

مراغه - ایرنا - فرماندار شهرستان چاراویماق با اشاره به تدوین و انتشار منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهوری عنوان کرد: این منشور در کنار تاکید بر حفظ بیش از پیش کرامت مردم، تجلی مردم سالاری دینی در ایران است.

رحیم بلال زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همه دستگاه های اجرایی دولتی موظف به پیگیری بخش های مربوط به خود هستند و باید نقاط ضعف حوزه کاری خود را نیز در این مسیر رفع کنند.
وی افزود: رونمایی از منشور حقوق شهروندی، بار دیگر بر توجه به مردم به عنوان ولی نعمت و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی تاکید دارد و مسئولان در این راستا باید به عنوان یک وظیفه، خدمت به مردم را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی یکی از اعتقادها و شعارهای دولت یازدهم است که دکتر روحانی به عنوان یک حقوقدان به آن توجه خاص دارد، افزود: منشور حقوق شهروندی در همان ماه های نخست دولت مطرح و در معرض افکار عمومی قرار داده شد تا مردم نظر دهند.
بلال زاده گفت: یکی از وعده های مهم دکتر روحانی احیای حقوق شهروندی بود زیرا اعتقاد داشت مطالبه محوری به عنوان یک اصل باید در جامعه نهادینه شود تا رابطه بین دولت و مردم به نحو مناسبی شکل گرفته و سامان یابد.
فرماندار چاراویماق تاکید کرد: تمام اتباع کشور از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند و همه امکانات شهر و کشور طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، فارغ از تعلق خاطر به دین، مذهب، قوم، حزب و جناح خاصی برای همه یکسان است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن با انباشت مشکلات از تحریم های ظالمانه گرفته تا تورم بالای 40 درصد مواجه بود و میراث دار مطالبات انباشته شده مردم و پروژه های عمرانی نیمه تمام شد اما رئیس جمهوری از ابتدای کار بنا را بر صداقت در گفتار و عمل قرار داد و هیچ یک از وعده های انتخاباتی خود به مردم را فراموش نکرد.
چاراویماق با حدود 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
تنظیم کننده:عیسی عطاپور** انتشار:محمد رستگار
3077/6183
کد N1587767

وبگردی