آفتاب

منع موسسات و کانون ها از دخالت در امور خدمات مهندسی با رای دیوان عدالت اداری

منع موسسات و کانون ها از دخالت در امور خدمات مهندسی با رای دیوان عدالت اداری

ساری-ایرنا- مدیرکل تشکل های وزارت راه و شهرسازی گفت: دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی رای به منع موسسات و کانون های مهندسی در کار خدمات مهندسی دادند و وزارت راه و شهرسازی صرفا قانون را اجرا کرد.

منوچهر شیبانی روز دوشنبه در حاشیه دومین روز از نخستین کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : براساس رای دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور موسسات و کانون ها با وجود داشتن مجوز قانونی از ارایه خدمات مهندسی و فعالیت در صدور پروانه و معرفی ناظر و سایر کارکردها منع شدند.
وی اضافه کرد : چندین باردیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی برای برچیدن بساط این موسسات و کانون ها از دخالت در امور خدمات مهندسی به وزارت راه و شهرسازی تذکر دادند و ما نیز براساس قانون آنها را از دخالت در این فعالیت ها که طبق قانون نیز در وظایفشان نبوده، منع کردیم.
مدیرکل تشکل های وزارت راه و شهرسازی گفت که این موسسات و کانون ها می توانند در سایر فعالیت ها که در حیطه وظایفشان تعریف شد، فعالیت داشته باشند.
شیبانی افزود : قانون سازمان نظام مهندسی را مسوول اصلی صدور پروانه، تعیین ناظر و ارایه دهنده سایر خدمات مهندسی می داند و براساس رای سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری، وزارت راه و شهرسازی ماه گذشته ادارات کل راه و شهرسازی استان ها را مکلف کرده تا تعطیلی فعالیت دفاتر کانون ها و موسسات مهندسی را در خدمات مهندسی صادر کرد.
مدیرکل تشکل های وزارت راه و شهرسازی گفت که حدود 100 تشکل در قالب واحدهای صنفی در امور ساختمانی و ساخت و ساز اشتغال دارند.
این مسوول وزارت راه و شهرسازی ایمنی را مهمترین مولفه در ساخت و ساز دانست گفت که برای فرهنگ سازی ایمنی، بهداشت و محیط زیست باید این مبحث به عنوان واحد درسی در دانشگاه ها تدریس شود.
شیبانی افزود : در حال حاضر دانشجویان مهندسی ساختمان در دانشگاه ها واحد درسی به عنوان ایمنی در ساخت و ساز ندارند و نیاز است تا این بخش در نظام آموزشی دانشگاهی قرار گیرد.
نخستین کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست از روز گذشته با حضور 700 مهندس ساختمان از سراسر کشور در محمود آباد مازندران گشایش و امروز دوشنبه پایان یافت.
خبرنگار : حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
کد N1587417

وبگردی