آفتاب

ورود بالگردهای مخصوص حمل بیمار به ایران تا 6 ماه آینده/ تجهیز ناوگان آمبولانس کشور

ورود بالگردهای مخصوص حمل بیمار به ایران تا 6 ماه آینده/ تجهیز ناوگان آمبولانس کشور

وزیر بهداشت گفت: بالگردهای جدید تا 6 ماه آینده به ناوگان اورژانس هوایی کشور اضافه می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه‌های اورژانس هوایی با اشاره به نقش حیاتی اورژانس کشور در کاهش مرگ و میر گفت: اورژانس یکی از اقدامات بسیار مهم و حیاتی را در کاهش مرگ و میر به عهده دارد و خوشبختانه ما مجموعه اورژانس بسیار ارزشمند و قابل اعتمادی داریم که تلاش زیادی در راستای کاهش کاستی‌ها در این حوزه انجام می دهند.

هاشمی به تجهیز ناوگان آمبولانس کشور به 2 هزار و 400 دستگاه آمبولانس اشاره کرد و گفت: اورژانس هوایی که در این دولت ایجاد شد اکنون با 25 پایگاه به خدمت رسانی خود ادامه می دهد.

وی افزود: البته تا پایان این دولت تعداد این پایگاه‌ها  به 44 پایگاه می‌رسد که با بهره‌گیری از امکانات ارتش و نیروی انتظامی فعالیت خواهند کرد.

وی با ابراز امیدواری برای به کارگیری بالگردهای ویژه حمل بیمار در کشور گفت: به کار گیری این بالگردها موجب کاهش تلفات می‌شود و این موضوع برای کشور ما که در آن آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات بالاست بسیار حیاتی است.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 5 هزار و ٥٠٠ نفر از طریق بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد استفاده از این سیستم چقدر از میزان مرگ‌و‌میر و معلولیت کاسته است.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم  ورود چندین بالگرد به کشور عنوان کرد: هنوز مشخص نیست این بالگردها از کدام کشور خریداری می‌شود اما آرزو می‌کنم این اتفاق با تأخیر صورت نگیرد و ظرف 6 ماه آینده شاهد حضور عملی آنها در آسمان ایران باشیم.

هاشمی با تقدیر از فعالیت پرسنل اورژانس خاطرنشان کرد:  ورود بالگردهای جدید  به کشور به معنی کم توان یا ناتوان بودن امکانات موجود نیست اما باید به فکر تجهیر بیشتر و بهتر این سازمان باشیم.

وی همچنین درباره ایمنی بالگردهای موجود وزارت‌بهداشت گفت: تشخیص ضریب ایمنی بالگردها رشته من نیست و نمی‌توانم در این‌باره اظهارنظر کنم اما آنچه مسلم است اینکه دو حادثه سقوط بالگرد در شیراز و مازندران هر دو به دلیل خطای انسانی رخ داد.

کد N1586828

وبگردی