آفتاب
نماینده مردم تهران در مجلس نهم:

سیستم قضایی کشور در برخورد با دانه درشت ها نباید مسامحه کند

سیستم قضایی کشور در برخورد با دانه درشت ها نباید مسامحه کند

ارومیه – نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم قضایی کشور در برخورد با دانه درشتها نباید مسامحه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی بعد از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت ۹ دی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با بیان اینکه در خصوص آخرین وضعیت پرونده های درشت‌ها از جمله فریدون، مهدی هاشمی و کرسنت اظهارداشت: آنها الان در دادگاه پرونده دارند ولی تسریع در پیگیری دیده نمی‌شود و حتی وزیر نفت و مدیران آن پرونده مفتوح دارند.

زاکانی ادامه داد: مستندات تخلفات مهدی هاشمی از سال ۱۳۸۸ و ما قبل آن در اختیار دستگاه قضایی است ولی قبل از جریان ۸۸ به آن مهر محرمانه زده بودند و موضوع را از نماینده‌های مردم در مجلس و ملت محروم می‌کردند ولی الان دست داشتن این شخص رو شده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیستم قضایی کشورمان در این زمینه نباید مسامحه کند به طوری که خوشبختانه شاهد هستیم اراده دستگاه قضایی در رسیدگی به این مباحث محکم‌تر شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه چپاولگران بیت‌المال امروز ذخیره نظام قلمداد می‌شوند، ادامه داد: از وزیران دولت یازدهم می‌خواهیم میزان ثروت و سرمایه خارجی خودشان همچنین متراژ محل سکونت‌شان را اعلام کنند ما که می‌دانیم چقدر است و می‌دانیم چه اندازه وضعیت وحشتناک است.

زاکانی با بیان اینکه یک عده در حصار آهنی هستند و قانون به آنها اثر نمی‌کند و محاکمه نمی‌شوند ولی از دستگاه قضایی جدیت در این زمینه را خواستار هستیم عنوان کرد: همان‌هایی که حضور حداقلی مردم پای صندوق‌های رای را خواستار هستند به دنبال خلق ثروت و تزریق بخش کوچکی از آن به بدنه مردم هستند تا اینکه اعتراض و شورش نباشد.

وی گفت: تا سال ۱۳۷۰ رویه چنین بود کسی که درباره‌اش اعلام فساد شده بود باید به دادگاه می‌رفت و ثابت می‌کرد چنین ادعایی صحت ندارد، بعد از سال ۱۳۷۰ رویه تغییر کرد و کسی که مدعی بود باید صحت ادعای خود را اثبات می‌کرد ما این کار را کرده‌ایم و فساد یک عده را در دادگاه با مستندات و مدارک ثابت کرده‌ایم ولی جای تعجب است حالا چرا با خاطیان برخورد نمی‌شود، احتمالا رویه دیگری در حال شکل گرفتن است.

زاکانی گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت می گوید مردم کم بیایند رای بدهند نفر ما انتخاب شود ولی رهبری از همه می خواهند شرکت کنند تا فردی که بیشترین رای آورده انتخاب شود.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی یک شو تبلیغاتی است، اگر به حقوق شهروندی معتقد هستید پس چرا مردم نامحرم هستند عنوان کرد: بابک زنجانی بد است اما این دولت ده ها بابک زنجانی دارد، بعضی چهار سال در این دولت کار می کنند تا ۴۰ سال راحت باشند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  سه نفر در وزارت نفت همه دولت ها بودند که از جنس کارگزارانی هستند، مسئولینی که خانواده هیچی نداشته ولی امروز میلیاردر است.

زاکانی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات قرار گرفته‌ایم، گفت: من یک جایی با مزاح گفتم اگر این انقلابی‌ها بگذارند دولت فعلی چهار ساله است.

کد N1586826

وبگردی