آفتاب

تصاویر/ منزوی‌ترین قبیله جهان

تصاویر/ منزوی‌ترین قبیله جهان

تصاویر بی‌نظیری از اولین تماس با قبیله‌ای در آمازون منتشر شده که نشان می‌دهد سبک زندگی آن‌ها از 20 هزار سال پیش تغییری نکرده است. آن‌ها حتی به سمت عکاسی که در هلیکوپتر بود، نیزه پرتاب کردند!

جهان بیرون به سرعت در حال تغییر است اما 20.000 هزار سال است افراد این قبیله با همان سبک زندگی ابتدایی خود زندگی می‌کنند.

با این وجود ریکاردو استاکرت (Ricardo Stuckert)، عکاس، با کمک یک هلیکوپتر بر فراز جنگل‌های آمازون پرواز کرد و موفق شد تصاویری بی‌نظیری را برای نخستین بار از "منزوی‌ترین قبیله جهان" ثبت کند. سرخپوست‌ها در اعماق جنگل‌های بارانی آمازون در مرز برزیل و پرو زندگی می‌کنند.

افراد قبیله در ابتدا تلاش داشتند تا میان انبوه درختان خودشان را پنهان کنند. سپس مردان شجاع قبیله به سمت مزاحم پر سر و صدا نیزه پرتاب کردند. ملاقات اعضای قبیله نوسنگی با مزاحم قرن بیست و یکی اتقافی کاملا تصادفی بود، زیرا ریکاردو تصمیم داشت از یک قبیله دیگر بازدید کند که بین راه با این قبیله آشنا شد.

گفته شده که احتمالا این سرخپوست‌ها اعضای همان قبیله‌ای هستند که در سال 2008 و 2010 نیز دیده شده بودند. ریکاردو در گفتگو با مجله نشنال جئوگرافیک گفت: «سبک زندگی آن‌ها از 20هزار سال پیش تغییر نکرده است. آن‌ها بیشتر از آنکه ترسیده باشند، کنجکاو به نظر می‌رسیدند. البته کنجکاوی دو طرفه بود.»
فرادید
کد N1586648

وبگردی