آفتاب
سایه برگزیت بر زندگی مردم؛

قیمت محصولات تسلا در بریتانیا افزایش می‌یابد

قیمت محصولات تسلا در بریتانیا افزایش می‌یابد

شرکت خودروسازی تسلا موتورز آمریکا اعلام کرد که در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و وضع احتمالی تعرفه‌های واردات و صادرات، این خودروساز قیمت محصولات خود در این کشور را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، اگرچه جنجال های خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته و مردم این کشور خود را برای عواقب این اقدام آماده می کنند، اما شرکت خودروسازی تسلا موتورز آمریکا اعلام کرد که در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و وضع احتمالی تعرفه های واردات و صادرات، این خودروساز آمریکایی قیمت محصولات خود در این کشور را افزایش خواهد داد.

براساس اعلام رسمی شرکت تسلا موتورز، این شرکت در سال آینده میلادی به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به میزان ۵ درصد قیمت محصولات خود در بازار خودروی بریتانیا را افزایش خواهد داد. به گفته سخنگوی شرکت تسلا افزایش قیمت اخیر محصولات این شرکت به دلیل نوسانات نرخ ارز در بریتانیا و به منظور جلوگیری از زیان این خودروساز آمریکایی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است پس از رأی مثبت مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، ارزش پوند کاهشی ۱۵ درصدی را تجربه کرده که این موضوع منجر به افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی و همچنین محصولاتی شده است که قطعات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آنها از دیگر کشورها به بریتانیا وارد می‌شود.

در همین رابطه و در ماه اکتبر گذشته مصرف‌کنندگان بریتانیایی پس از توقف فروش آنلاین برخی کالاهای تولید شده در بریتانیا در خرده فروشی زنجیره ای Tesco  متوجه نخستین موج از عواقب خروج لندن از اتحادیه اروپا شدند.  

هم اکنون به نظر می‌رسد موج دوم در صنعت خودروسازی بریتانیا نمایان شده و تعدادی از خودروسازان بین المللی فعال در بازار خودروی این کشور برای مقابله با اثرات برگزیت اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند.

شایان ذکر است مدیر یکی از فروشگاه های شرکت تسلا موتورز در Edinburgh اسکاتلند با ارسال ایمیلی به مشتریان این برند آمریکایی، جزییات افزایش قیمت محصولات تسلا در بریتانیا را توضیح داده و ساختار جدید قیمت گذاری خودروهای تولید شده توسط تسلا را برای آنان ارسال کرده است.  

براساس محتوای ایمیل های ارسالی، قیمت خودروهای سفارشی افزایش خواهد یافت اما این افزایش قیمت شامل حال خودروهایی که پیش تر ثبت سفارش شده یا قبل از اعلام رسمی افزایش قیمت به نمایندگی‌های تسلا ارسال شده‌اند، نمی‌شود.

سم کورنوال به عنوان یک شهروند بریتانیایی که قصد خرید محصولات تسلا را دارد گفت: افزایش قیمت ۵ درصدی محصولات تسلا به معنای پرداخت ۱۵۰۰ پوند پول بیشتر از سوی کسانی است که قصد خرید یکی از خودروهای این برند را دارند.  

وی افزود: باید برای تحویل گرفتن « Tesla Model ۳ » خود این ۱۵۰۰ پوند اضافه را پرداخت کند.

این افزایش قیمت سبب شده است بسیاری از مشتریان محصولات تسلا که برای خرید « Tesla Model ۳» برنامه ریزی کرده بودند از خرید این خودرو منصرف شوند. آقای کورنوال که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رأی منفی داده است، شرکت تسلا موتورز را به دلیل این افزایش قیمت سرزنش نمی کند چرا که معتقد است: این افزایش قیمت با توجه به تغییرات صورت گرفته در شرایط فعالیت شرکت های خودروسازی به واسطه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ایجاد شده است، انتظار می رود.

شرکت های خودروسازی که پیش از برگزاری همه پرسی نسبت به عواقب خروج لندن از اروپا هشدار داده بودند، هم اکنون با توجه به کاهش ارزش پوند و اعمال تعرفه‌های واردات و صادرات اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود در بازار بریتانیا کردند.

کد N1585635

وبگردی