آفتاب
معاون امور استان های وزارت ارتباطات:

پهنای باند اینترنت در سمنان ۵ برابر شد/ افزایش ۱۵۸ برابری ایوان

پهنای باند اینترنت در سمنان ۵ برابر شد/ افزایش ۱۵۸ برابری ایوان

سمنان - معاون امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با تلاش های صورت گرفته پهنای باند اینترنت در استان سمنان با رشدی پنج برابری از هشت به ۴۰ گیگا بایت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی برابری ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه وزارت ارتباطات در راستای افزایش خدمات اینترنتی در سطح کشور، ابراز داشت: افزایش پهنای باند در بسیاری از استان ها از جمله سمنان که افزایشی پنج برابری را مشاهده می کند در زمره اقدامات وزارتخانه برای ترویج گستره خدمات رسانی در زمینه فناوری اطلاعات طی سال جاری است.

وی افزود: دولت یازدهم در بدو ورود نخستین قانون مصوب در هیئت دولت را در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات قرار داد و این امر نشان دهنده اهتمام ویژه دولت به موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات است که خوشبختانه تا به امروز شاهد انجام اقدامات خوبی در سطح کشور به خصوص در حوزه گستره خدمت رسانی بوده ایم.

افزایش ۱۵۸ برابری ایوان در استان سمنان

معاون وزیر ارتباطات درباره شبکه انتقال اطلاعات در استان سمنان، توضیح داد: این شبکه از یک هزار ایوان در ابتدای دهه ۹۰ به ۱۵۸هزار ایوان در سال جاری رسیده که این امر افزایشی ۱۵۸ برابری را نشان می دهد.

براری درباره اقدامات صورت گرفته در سایر استان های کشور نیز، گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و توسعه خطوط ارتباطی با فناوری های نوین، تا کنون ۲۵۸ کیلومتر بزرگراه دیتا در کشور ایجاد و تا پایان دوره اول فعالیت دولت به ۶۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی افزود: هم اکنون در چهار شهرستان استان سمنان نسل چهارم ارتباطات ایجاد شده و تا پایان دولت یازدهم تمام شهرهای ایران به نسل سوم ارتباطات و ۱۰ استان کشور نیز به نسل چهارم مجهز خواهند شد.

ایجاد شبکه باند پهن نسل چهارم ثابت در سمنان

معاون امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه یازدهم همچنین گفت: در استان سمنان ۲۶۶ روستا دارای زیر ساخت باند پهن هستند و ۲۱۷ روستای دیگر نیز در برنامه قرار دارند.

براری با بیان اینکه شبکه باند پهن نسل چهارم ثابت در سمنان ایجاد شده و شهرهای گرمسار و شاهرود نیز در برنامه قرار دارند، ابراز داشت: این زیر ساخت ها می تواند زمینه حضور بیشتر آی تی سی در زندگی روزمره مردم را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر توسعه زیر ساخت بعد از استان تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد، افزود: امروز آی تی سی می تواند یکی از مزیت های مهم این استان باشد که با حمایت و بهره وری بیشتر می تواند بر دیگر مزیت های استان مانند گردشگری، دانشگاه، صنعت و کشاورزیتاثیر بسیار خوبی بگذارد.

استان سمنان زیر ساخت مناسبی در حوزه آی تی سی دارد

معاون وزیر ارتباطات همچنین گفت: استان سمنان زیر ساخت مناسبی در حوزه آی تی سی دارد اما به جرئت می توان گفت شکاف دیجیتال در استان تهران با رتبه اول کشور و استان سمنان به عنوان رتبه دوم زیاد است و باید با اتکا به مزیت بزرگ استان در توسعه زیر ساخت سونامی کسب و کار در سمنان نیز ایجاد شده و منجر به خلق ثروت شود.

براری افزود: کسب رتبه ممتاز سمنان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن نشان از عزم جزم استان در تحقق ترویج دولت الکترونیک در سایه آی تی سی بود، لذا وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات از مسئولان استان تقاضا دارد تا این حرکت جهادی را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شود.

وی همچنین گفت: از ۴۰ گیگا بایت پهنای باند موجود در استان سمنان فقط ۱۲ گیگا بایت استفاده شده و ۲۸گیگا بایت بلا استفاده رها می شود که این به نفع استان نخواهد بود و استفاده مناسب از این فضا می تواند در بخش های مختلف دانشگاهی، صنایع دستی، سلامت و کشاورزی تولید ثروت کند که در این زمینه بخش دولتی تلاش کند تا فضا برای ورود بخش خصوصی فراهم آمده و شهرهای هوشمند گسترش یابند.

کد N1585329

وبگردی