آفتاب

در سخت‌ترین شرایط کنار ملت ترکیه بوده‌ایم

در سخت‌ترین شرایط کنار ملت ترکیه بوده‌ایم

ایلنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا گفت:️ در سخت‌ترین شرایط از جمله به هنگام کودتا و اقدامات تروریستی، در کنار ملت ترکیه بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، ابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با محمد گورمز، رئیس اداره دیانت ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند رو به توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان ایران و ترکیه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

محمد گورمز در این ملاقات با اشاره به توسعه افراط گرایی، از بیماری مزمن تاریخی اختلاف میان مذاهب ابراز ناخشنودی کرد و گفت: منطقه به دلیل رشد افراط‌گرایی بستر ناامنی و خشونت شده است و امیدواریم در چارچوب همکاری سازنده میان کشورهای مسلمان، امنیت برقرار شود.

طاهریان‌فرد هم در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی کشورها بوده و در راستای برقرای ثبات و امنیت در منطقه، از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکرده است.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه و پیشرفت جهان اسلام و کشورهای همسایه خود است. بر اساس همین اعتقاد هم در کنار برادران مسلمان‌مان در عراق و سوریه اقدام به ارائه مشاوره و تبادل تجربه برای مبارزه با تروریسم کرده‌ایم و در سخت‌ترین شرایط از جمله به هنگام کودتا و اقدامات تروریستی، در کنار ملت ترکیه بوده‌ایم.

کد N1585040

وبگردی