آفتاب

مازندران مقام اول در اعزام زائران به عتبات عالیات دست یافت

مازندران مقام اول در اعزام زائران به عتبات عالیات دست یافت

ساری - ایرنا - مدیرکل سازمان حج زیارت استان مازندران از اعزام بیش از 30 هزار و 500 نفر به عتبات عالیات در سال جاری خبر داد و گفت : مازندران در میان استان های هم تراز مقام اول تعداد اعزام زائران را دارد .

سید حبیب اله ساداتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : استان مازندران در تعداد اعزام زائران به عتبات عالیات از استان های تهران ، خراسان رضوی ، اصفهان ، تبریز و فارس پیشی گرفته است .
وی جلوگیری و برخورد با تورهای زیارتی غیر مجاز و بدون پروانه کسب ، تعطیلی حج ، کاهش کاغذ بازی و افزایش اعتماد مردم به سازمان حج و زیارت را از مهم ترین متغییرهای افزایش زائران مازندرانی برای تشرف به عتبات دانست .
ساداتی با اشاره به افزایش 61 درصدی در اعزام زائران نسبت به سال گذشته گفت : تا پایان ماه آذرسال گذشته 18 هزار و 629 نفر از این استان به عتبات عالیات مشرف شدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 30 هزار و 500 نفر رسیده است .
وی همچنین افزود که تا پایان ماه آبان ، مازندران پنج درصد ،حدود یک هزار و 170 نفر بیش از سهمیه خود متقاضی تشرف به عتبات اعزام کرده است .
مدیر کل سازمان حج و زیارت مازندران سهمیه استان در اعزام زائران را هفت پرواز در ماه اعلام کرد و گفت که ظرفیت این استان تا 10 پرواز در ماه خواهد بود .
وی به تاثیر افزایش قیمت برنج بر قدرت مسافرت مردم مازندران اشاره کرد و گفت : اگرچه این عامل تاثیر بسیاری در افزایش قدرت سفر در نتیجه افزایش زائران دارد اما افزایش نرخ ارز تا حدی آن را خنثی کرده است .
ساداتی همچنین از برنامه ثبت نام در منزل زائران خبر داد و گفت : این برنامه که اکنون در دست بررسی است هم از جهت اقتصادی و هم از جهت وقت برای مراجعه کنندگان تشرف عتبات بسیار مقرون به صرفه خواهد بود .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
7335/1899
کد N1583829

وبگردی